הלוגו של מי יתנוסס על מדי איזו קבוצה?
החסויות הן אחד ממקורות ההכנסה הגדולים של קבוצות ספורט. אולם, קבוצת הכדורגל של ברצלונה אינה מקבלת כסף עבור השימוש בלוגו של יוניסף על חולצותיה ואף תורמת לארגון. ברסה מוכיחה שלפעמים משתלם לתת ולא רק לקבל
יחסי הגומלין האלה הם גם אלה שמכתיבים את היוקרה של קבוצה. לא הייתם למשל מצפים ממנצ'סטר יונייטד לשאת על חולצותיה פחות מלוגו של קונגלומרט ביטוח כזה או אחר ולא חברת אינסטלציה - ולא משנה כמה כסף יש לה. אולי, כשמדובר במנצ'סטר ובחוב שלה, גם אינסטלטור מרבה במחיר יתנוסס על חולצות הקבוצה.
למה לא בעצם? הרי הקפטיליזם ניצח ממזמן את הספורט. ואם תשאלו את AIG, הספונסרית האחרונה של חולצותיה של מנצ'סטר, העיסקה הייתה שווה.
מדד ספונסרים של סוכנות Sport+Markt בדק מי הן נותנות החסות המזוהות ביותר עם כדורגל באירופה. AIG נמצאת במקום השישי. הישג לא רע לחברה שכל כולה התמקדה בחולצות של השדים האדומים.

יוניסף - במקום 15 מבין נותנות החסות המזוהות ביותר עם כדורגל באירופה
צילום: אי-אף-פי
את שלושת המקומות הראשונים מאיישות על פי הסדר הזה: אדידס, נייקי ופומה. נייקי שמה לעצמה למטרה לפני מספר שנים להפוך למותג הספורט המוביל בכל התחומים. אולם כאן, יש לה תחרות חזקה מול מותג אירופאי מבוסס.
המקום הרביעי ברשימה שייך לקוקה קולה. איפה שלא תסתכלו תמצאו את הצבעים האדומים לבנים של ענקית המשקאות האמריקאית.הגמוניית הנייקי-קולה מתאזנת עם המקום החמישי השייך לאמירייטס איירליינס והסאגה הדובאית בכדורגל האירופאי.
במקום השביעי ניצבת קרלסברג, אחריה אאודי, bwin וסמסונג. אם יש משהו שהרשימה הזו מוכיחה יותר מכל, זה שהכדורגל
האירופאי הוא עסק גלובלי ונותני החסות מעוניינים בו בכל יבשת.
המקום ה-15 ברשימה מוכיח שאפשר לעשות עסקים גם אחרת. הוא שייך ל-Unicef, שאת סמלו של הארגון נושאת בגאווה רבה קבוצת הכדורגל של ברצלונה. הקבוצה לא רק שלא מקבלת כסף עבור החסות הזו, אלא גם תורמת מיליון יורו לארגון מדי שנה.
אבל אין צורך לדאוג לברסה. היא הכניסה מחסויות "משניות" 100 מיליון יורו וזה בלי המנוע העיקרי - החולצה. כשמשווים את זה ל-80 מיליון שמכניסה מנצ'סטר יונייטד עם חולצה מחסויות, מבינים שלפעמים הצעד הכי עיסקי שעסק יכול לנקוט, הוא בלתי עסקי בעליל.