הבאזז והמלחמה: גוגל נגד פייסבוק
הרשת החברתית המצליחה פייסבוק החליטה להשיק שירות מייל שיתחרה בג'ימייל. ענקית האינטרנט גוגל לא נשארה חייבת - והקימה רשת שתתחרה בפייסבוק
ובמילה באז, אין הכוונה הפעם רק למינוח הסלנג שפירושו זמזום תמידי בתקשורת בנוגע למוצריה החדשים של החברה, אלא לשם שבחרה גוגל לרשת החברתית החדשה שלה.
אתמול הציעה גוגל לגולשים רשת חברתית נוספת. הרעיון מאחורי רשת באז הוא לייצר מדרג איכותי יותר של ההגיגים שהאנושות משרבטת לתוך טוויטר, יוטיוב ושאר הרשתות החברתיות. גוגל תדרג עבור מנוייה את עדכוני הסטטוס המרתקים יותר, אלה שמייצרים הרבה יותר באז.
אם אחד מן החברים יכתוב סתם 'מצ'עמם לי ואין לי עדכון סטטוס חכם', סביר להניח שגוגל באז ידיח את אותו עדכון סטטוס לפינה. לעומת זאת, עדכוני סטטוס שימשכו תגובות ויצוטטו על ידי עוד
ועוד חברים, ידורגו בצמרת. גוגל גם תודיע לכל אחד מי הם חבריו הקרובים ותעזור לו למיין את כמות המידע שמקורביו שופכים לרשת. אם גולש אחד מרבה להתכתב בג'י מייל עם גולשת אחרת, השניים יזכו לראות את עדכוניהם ההדדיים גבוה במדרג.
רשת הבאז תתלבש באופן טבעי על כל עמוד בית של בעל תיבת ג'י מייל ובחסות האח הגדול מקליפורניה (גוגל), תמיין ותקטלג לו את החיים החברתיים. מפות הגוגל יסייעו לעדכן את חברי הרשת מי נמצא קרוב (פיזית) לבעל הג'י מייל ואתר-חברת-הבת של גוגל, יוטיוב, יעלה קטעי וידאו מעוררי באז.
גוגל באז יכיל עדכונים שוטפים מטוויטר וגם מפליקר, אבל בינתיים האח הקטן, פייסבוק, לא יהיה חלק מן המארג החברתי החדש. זאת כיוון ששתי החברות נכנסו השבוע לנתיב תחרות קשה, כשפייסבוק הודיעה כי היא מתכננת לפתוח תיבות אי מייל עבור חבריה ולגזול לג'ימייל את התעבורה החשובה ביותר בעולם.