צוות שרים יפקח על פעילות צרכנית בתחום התיירות
לאור הביקורת אשר מתח הממונה על הגנת הצרכן בתמ"ת, הוקם צוות שרים חדש - הכולל שרים ממשרד התיירות וממשרד התמ"ת, שמטרתו בחינה של היבטים צרכניים בתחום התיירות והתעופה
ההחלטה באה על רקע מכתבו של הממונה על הגנת הצרכן במשרד התמ"ת, עו"ד יצחק קמחי למנכ"ל התאחדות סוכני הנסיעות, יוסי פתאל ולמנכ"ל התאחדות בתי המלון שמואל צוריאל בעניין פרסומים מטעים של בתי מלון.
במכתבו מציין עו"ד קמחי, כי למשרד התמ"ת הגיעו תלונות על פרסומים מטעים באתרי האינטרנט ובעיתונות באשר לרכישת נופש או חבילת תיירות. על פי התלונות, כאשר מבקש הצרכן לבצע הזמנה, מתברר כי הפרסום לא כלל את כל התנאים ועלויות העיסקה, דוגמת מינימום לילות.
עו"ד קמחי ביקש במכתבו מהמנכ"לים ליידע את עמיתיהם באמור ולהנחותם לפרסם באופן שקוף ותוך גילוי הפרטים המהותיים בעיסקה, וכן לתקן את הפרסומים
הקיימים.
"מעבר להגינות והעמידה בתנאיי החוק המתחייבים, גילוי נאות ומלא מעניק לצרכנים תחושה ראשונית כי יש תמורה ראויה לכספם", אומר שר התיירות. "תחושת אמון זו בענף המלונאות מתחייבת כדי להעלות את צריכת הנופש בישראל, הן בתחום תיירות הפנים והן בתחום התיירות הנכנסת".
לדברי סגנית שר התמ"ת "תחום הצרכנות הוא תחום רוחבי, שמשיק למשרדי ממשלה רבים. אני בטוחה שהידוק שיתוף הפעולה בין משרד התמ"ת לבין משרד תיירות יוכל לספק פתרונות לבעיות הרבות הצצות בתחומים אלו. שיתוף אשר יחזק בסופו של דבר את ההגנה על הצרכן הישראלי".