דוח הרשות הלאומית מגלה: "40 אחוז ממפגשי הרכבת מסוכנים"

מנתוני הדוח עולה כי בכ-40% ממפגשי המסילה והכביש קיימת בעיית אחזקה וב-25% יש בעיית ראות. בעיה דומה תרמה לאסון ליד קיבוץ גת, שבו נהרגו 7 בני משפחה. אבל משרד התחבורה מסרב לפרסם את הדוח

גיל מלמד | 8/10/2010 11:00 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
זירת תאונת הרכבת. צילום: דודי ויזגאן, עריכה: שגיא שפירא
זירת תאונת הרכבת. צילום: דודי ויזגאן, עריכה: שגיא שפירא
זירת תאונת הרכבת. צילום: דודי ויזגאן, עריכה: שגיא שפירא

דוח מיוחד שנערך על ידי הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, חושף תקלות וסכנות ביותר מ-40% ממפגשי המסילה והכביש הפעילים בישראל ובעיות ראות ב-25% מהמפגשים. בדיקת המפגשים בוצעה על ידי מינהל התשתיות והתנועה ברשות הלאומית לבטיחות בדרכים, בהנחיית ד"ר דן לינק, בעקבות אסון הרכבת ליד קיבוץ גת, שבו נהרגו 7 בני משפחה.

דעה: שירת הברבור של הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים

מיד לאחר התאונה נחשפו במעריב וב-nrg צילומים מזירת התאונה, אשר מוכיחים שנהגים המתקרבים למחסום הרכבת מתקשים להבחין בו בזמן, בגלל עומס תמרורים שמוצבים לאורך הכביש לצורך עבודות התשתית במקום. בנוסף לתמונות אלו, גם חקירת התאונה, על ידי צוות בדיקה שמינה שר התחבורה, גילתה בין השאר את בעיית הראות במפגש זה, וכללה אותה כאחד הגורמים שתרמו לאסון.

דוח התאונה מוכן, ונמסר אישית לידי מנכ"ל משרד התחבורה יעקב גנות, אולם זה מסרב מזה מספר שבועות להעביר לידי עסקים את העתק הדוח. ככל הידוע, דוח זה נכתב בהעתק אחד בלבד. דוח נוסף שנמצא בידי גנות, מעיד שתאונת הרכבת - כפי שהתרחשה במחסום גת - עלולה לקרות בכל רגע גם בעשרות מפגשי מסילה-כביש נוספים, ומאותה סיבה ממש.

מתוך נתוני הדוח עולה, כי כיום יש בישראל 102 מפגשי מסילה-כביש, כאשר 8 מהם אינם פעילים ואל 13 מהם, הכניסה מוגבלת עלידי שערים ננעלים. מתוך 81 המפגשים הנותרים, בחנו אנשי הרשות 60 מפגשים, בהם 44 בכבישים עירוניים ו-16 בכבישים בינעירוניים.
צילום: אדי ישראל
זירת התאונה בין המיניבוס לרכבת בסמוך לקיבוץ גת צילום: אדי ישראל

להלן התוצאות: ב-16 מפגשי מסילה-כביש, המהווים כ-25%, קיימת בעיית ראות, כלומר שנהגים המתקרבים למפגש עלולים שלא להבחין בזמן במחסום הרכבת. ב-23 מפגשים , המהווים כ-40% מהמפגשים , נתגלו ליקוי אחזקה שונים, כמו מחסור בתמרורים וצביעה דהויה של סימונים.

בדיקה שכזאת ובמיוחד פרסום תוצאותיה, הם אינם דבר מובן מאליו, היות שהכשלים שנמצאו מצביעים על רשלנותם של משרד התחבורה ושל רכבת ישראל בטיפול ובאחזקתם הבטוחה של המפגשים. עם זאת, אנשי הרשות הלאומית בדקו את המפגשים מתוקף חוק הרשות אשר מחייב אותה "לקיים מערך בקרה על רשויות תמרור, בעניין תכנון דרך, בטיחותה, אחזקתה".

ההחלטה לפרסם את הדוח התקבלה על ידי יו"ר הרשות, אוריאל לין, אשר אסר אומנם לפרסם פרוטוקולים של ישיבות מועצת הרשות, אבל הסכים לפרסם דוח לא קל מבחינת השר לבטיחות בדרכים. מבין עשרות המקומות הבעייתיים שנמצאו, איתרו הבוחנים שני מקומות מסוכנים במיוחד, ברחוב הרצל

ברחובות וברחוב החשמונאים ברמלה, שם התגלו ליקויי נראות חמורים מאוד.

ברחובות, למשל, התגלה שמתוך 10 פנסי ההתראה מהבהבים, נהג המתקרב למחסום מצפון רואה רק 4, ובנוסף ישנה צמחיה ושילוט שמסתירים את המחסום. מן הכיוון ההפוך יכול נהג להבחין רק ב-5 מתוך 10 רמזורים וגם בצד זה ישנו שילוט שמסתיר את הרמזורים. הדוח הועבר למשרד התחבורה לפני כחודש, אולם עד כה טרם בוצעו פעולות מעשיות בשטח לתיקון התקלות שהתגלו.

ממשרד התחבורה נמסר בתגובה כי "דוח הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים הועבר למנכ"ל משרד התחבורה יעקב גנות מיד עם קבלתו. הדוח הועבר למנכ"ל הרכבת יצחק הראל עם הנחיה לטיפול מיידי בכל נקודות התורפה שהתגלו. רוב הליקויים שצוינו בדוח כבר תוקנו על ידי הרכבת ואחרים מטופלים בימים אלה. מנכ"ל משרד התחבורה לא מסתיר כלל את דוח ועדת הבדיקה, אלא מתייחס אליו בשקיפות מוחלטת. הדוח טרם הושלם ורק לאחר השלמתו הסופית יפורסם בציבור".

כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

מדורים

  

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים