אלי כהן עוזב את אל על; יסיים תפקידו באמצע החודש הבא
סמנכ"ל המסחר של אל על הודיע למנכ"ל החברה כי הוא מעוניין לפרוש מתפקידו ולפנות לאפיקים אחרים; "אני עוזב את החברה באהבה רבה ובסיפוק גדול, בעיקר לאור העובדה שצלחה את המשבר התעופה העולמי"
נציין כי רק לפני ימים ספורים התראיין כהן למעריב עסקים ושוחח על תוכניותיו בנוגע לחברה. בין היתר סיפר כהן כי הוא עוסק בחיפוש אחר ברית תעופה בינלאומית חדשה אליה תוכל להצטרף אל על, לאחר שחברות רבות בעולם התאגדו בבריתות, שמגדילות מספר נוסעים ומקטינות עלויות תפעול.
כהן, שנחשב ל"איש של חיים רומנו" (המנכ"ל הקודם של אל על), חולל כמה מהפכות באל על. בין היתר היה זה הוא שהגה והביא לביצוע את הקו של אל על לאילת בגיבוי רומנו, כך אומרים בחברה. כהן נאלץ להילחם על הקו בכמה חזיתות: מול החברות המתחרות, ארקיע וישראייר, וכן מול הרגולטור, שבסופו של דבר תמך באל על.
כמו כן הנהיגה החברה בתקופתו את תוכנית "אל על בייסיק", שאפשרה לנוסעי החברה לבחור בכרטיס זול יותר, זאת בדומה לשירות שנותנות חברות הלואו-קוסט. תוכנית אל על בייסיק הגדילה את המכירות של החברה בתקופת המשבר הכלכלי, שפקד את העולם ובמיוחד את חברות התעופה בחורף 2008 וב-2009. גם שורה של מבצעים שהגה כהן, עזרו גם הם להגדיל את הכנסות החברה בתקופה קשה זו.
יש לציין, כי על אף ששקדי וכהן ניחנו כל אחד בטמפרמנט שונה בעליל, הם הסתדרו ברמה האישית ושוררת ביניהם הערכה הדדית. עם זאת, קיימת האפשרות כי בשלב בו נמצאת החברה כעת, אין הם רואים עין בעין דווקא
ברמה המקצועית.
מאל על נמסר כי "כהן הוביל במהלך תקופת כהונתו מדיניות מסחר ואת המהלכים השיווקיים והקשרים הבינלאומיים באל על, ביניהם השקת הפעילות בדרום אמריקה, פתיחת קו הטיסות הראשון תל אביב סאן פאולו, הובלת החברה עד לקבלת כל האישורים הנדרשים להפעלת הקו הפנים ארצי הראשון של אל על לאילת, וכן מבצעי שיווק אל מול התחרות הגואה במציאות של המשבר הכלכלי העולמי".
מנכ"ל אל על הודה לכהן בחום על תרומתו הרבה לחברה במהלך השנתיים האחרונות, איחל לו הצלחה רבה בהמשך דרכו והוסיף כי אין לו ספק שכך יהיה.
כהן אמר היום: "בתום שנתיים מאתגרות אני יכול לומר בלב שלם שהחברה הן תחת המנכ"ל הקודם, חיים רומנו, והן תחת המנכ"ל הנוכחי, אליעזר שקדי, ויו"ר הדירקטוריון, עמיקם כהן, נמצאת בכיוון הנכון של צמיחה. חברה בינלאומית יציבה ומרכזית בשוק התעופה העולמי".
כן הוא הוסיף כי נוכח בשנות עבודתו בחברה "לראות את המחוייבות של בעלי השליטה לאל על, החברה הלאומית של ישראל, בפועל ולא רק כסיסמה". "אני עוזב את החברה באהבה רבה ובסיפוק גדול, בעיקר לאור העובדה שאל על צלחה את המשבר התעופה העולמי, ואף הצליחה להתייצב בעוד חברות אחרות כשלו בהשגת יעדים אלה", אמר.