למרות ההלאמה: MTS תוכל להתמודד שוב על הרכבת הקלה
סאגת הרכבת הקלה של תל אביב נמשכת: אחרי שהוחלט להלאים את הזיכיון של MTS ונאסר עליה להתמודד במכרז החדש, שינתה המדינה את התנאים לאחר שהחברה טענה כי הסעיף אינו חוקי
בתנאי המכרז המקורי נאסר על MTS או על בעלי מניותיה להתמודד, לאחר שפרויקט הרכבת הקלה הולאם והזיכיון נלקח מידיה. בסעיף 14.3 נכתב כי "המתכנן מצהיר עוד כי הוא אינו קשור עם זכיין פרויקט הקו האדום - קבוצה מטרופוליטן טרנספורטיישן סולושנס בע"מ" (MTS, ע .ש.א.).
אולם לאחר פרסום המכרז שלחה MTS מכתב חריף באמצעות עו"ד דודי תדמור, ובו תקפה את התנאי בטענה שאינו חוקי בהיותו תנאי מפלה וכן דרשה לדעת מה הסיבה למנוע ממנה את ההשתתפות במכרז החדש. בעקבות טענותיה שונו תנאי המכרז, ובמסמכי המכרז שפורסמו ב-21 באוקטובר נמחק נוסחו המקורי של סעיף 14.3.
עם זאת, למדינה עדיין יש אפשרות לפסול את החברה: סעיף 12.1 קובע כי נת"ע שומרת לעצמה את הזכות לפסול
מציעים אשר עבדו עימה בעבר ולא עמדו בסטנדרטים הנדרשים לעבודה, או שקיימת חוות דעת שלילית לגבי טיב עבודתם.
בתוך כך היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, שיגר בסוף השבוע הודעה למקבלי ההחלטות ובה ביקש מהם להימנע מדיון בהלאמת הזיכיון של זכיינית הרכבת הקלה MTS. חברת MTS שלחה מכתב לווינשטיין ובו ביקשה לא לקיים דיון בנושא מאחר שהוא נמצא בהליך בוררות, וטענה כי לא ייתכן שהמדינה תקבע עובדות בשטח בטרם התקבל פסק בורר.
לטענת הזכיינית, "הלאמת הזיכיון לרכבת הקלה והעברתו לנת"ע אינה תואמת את מהלך העניינים ואינה מוצדקת. יש להמשיך בדיונים בניסיון למצוא פתרון לבעיה שנוצרה".
ממשרד המשפטים נמסר בתגובה כי בהמשך לפרסומים בעניין דחיית הדיון בהחלטת הממשלה בנוגע לרכבת הקלה בתל-אביב, יובהר כי ההחלטה לדחות המועד שבו תקבל הממשלה החלטה בעניין זה התקבלה עוד בטרם פניית חברת MTS ליועץ המשפטי לממשלה. מכל מקום, מדובר בדחיית המועד בלבד על מנת לאפשר תיאומים פנים-ממשלתיים.

הרכבת הקלה בגוש דן. MTS תוכל להתמודד שוב
הדמייה: נ.ת.ע.