3 המועמדים למנכ"ל הרשות לבטיחות בדרכים חסרי ניסיון

המועמדים מנוסים בתחומי ביטחון ומינהל ציבורי, אך חסרי רקע בתחום הבטיחות בדרכים. לשניים מהמועמדים קשרים עם פוליטיקאים במרכז הליכוד ובמוסדות מפלגתיים אחרים

גיל מלמד | 18/11/2010 7:47 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
לאחר כשנה וחצי ללא מנכ"ל, הגישה מועצת הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים את רשימת המועמדים לתפקיד מנכ"ל הרשות לשר התחבורה והבטיחות בדרכים, ישראל כץ. הרשימה הוגשה ביום שני.

שלושת המועמדים הם ניצב עמיחי שי, ראש אגף משאבי אנוש במשטרת ישראל, רון מוסקוביץ', שעד לפני כשנה שימש כמנכ"ל מרכז השלטון המקומי, ואל"מ (מיל') אלישע הוסמן, לשעבר איש שירות התעסוקה.

ככל הידוע, לאף אחד מבין המועמדים אין רקע מעשי או תיאורטי בתחום הבטיחות בדרכים, ולשניים מהם יש קשרי היכרות עם פוליטיקאים במרכז הליכוד ובמוסדות מפלגתיים אחרים.

בהתאם להוראתו של יו"ר הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, אוריאל לין, הרשות לא מפרסמת פרוטוקולים של ישיבות המועצה או של ועדות המשנה שלה, ולכן אי אפשר יהיה לדעת כיצד נבחרו שלושת המועמדים הללו מתוך למעלה מ-100 מועמדים שעמדו לבחירה.

עמיחי שי שירת בשריון ולאחר מכן בשב"כ. לאחר שחרורו עבד כמבקר פנים בבנק דיסקונט. ב-1984 התגייס למשטרה וביצע שורת תפקידים עד שמונה כראש אגף משאבי אנוש, בדרגת ניצב. רון מוסקוביץ', אשר לפני כשנה התפטר במפתיע מתפקיד מנכ?ל מרכז השלטון המקומי, שימש קודם לכן כראש המועצה המקומית כפר ורדים, ולאחר מכן כמנהל תאגיד הביוב האזורי.

אל"מ במיל' אלישע הוסמן שירת בחיל האוויר כטייס קרב וכמפקד טייסת, ולאחר מכן עבד בשירות התעסוקה. כיום מכהן הוסמן כראש חטיבת עתיד בסוכנות היהודית, שעוסקת בחינוך ובנוער.
יחצנות
לין. ''אווירת נכאים'' ברשות יחצנות
אווירת נכאים

עובדים בכירים ברשות הלאומית מתארים את האווירה ששוררת בה בחודשים האחרונים כ"אווירת נכאים": בנוסף לרוב הסמנכ"לים ולמדען הראשי של הרשות, אשר פוטרו, התפטרו או נאלצו לפרוש, פוטרו לאחרונה 2 בכירים נוספים, ובכיר אחר הוזמן לשימוע לפני פיטורים.

נכון להיום, רוב המשרות המקצועיות הבכירות מאוישות על ידי ממלאי מקום, מבלי שלמשרות אלה נערכו אפילו מכרזים פנימיים.

לדברי בכיר ברשות, "ברור לגמרי שלמי שממלא מקום קשה יותר להשמיע דעות עצמאיות, וכך מייצרים 'מטכ"ל ממושמע ומצומצם', שהוא הדבר האחרון שיכול לאפשר תפקוד מקצועי ועצמאי של הרשות הלאומית. במשך קרוב לשנה לא נוצרה ברשות אף יוזמה מקצועית חדשה ומוכחת מדעית, וזאת בתקופה שבה מספר

הרוגי התאונות זינק ב-12% בהשוואה לשנה שעברה".

בעוד כשבועיים, ב-30 בנובמבר, אמורה להגיש את מסקנותיה ועדה אשר מונתה לבחון את מצב הרשות ולהמליץ לשר התחבורה והבטיחות בדרכים אודות המבנה העתידי המומלץ לה. הוועדה, בראשות ד"ר דורון בלשה, מונתה בהתאם לחוק הרשות הלאומית וקיימה מספר מצומצם של ישיבות אשר פרוטוקולי הדיונים שלהן לא פורסמו.

הרשות הלאומית הנוכחית החלה לפעול באופן מעשי רק בסוף שנת 2007, בתום תהליך הקמה שהחל בסוף שנת 2004 עם הקמת "ועדת שיינין" להכנת תוכנית עבודה רב שנתית למאבק בתאונות.

המנכ"ל היחיד של הרשות עד כה,יאיר דורי, כיהן בפועל במשך כשנה וחצי בלבד, עד יוני 2009, אז "התפוטר" בלחץ המועצה הקודמת של הרשות.

גם שני הגופים שקדמו לרשות הלאומית ואמורים היו להיאבק בתאונות דרכים אולצו לפעול לכל אורך השנים עם מנכ"לים חסרי רקע בבטיחות בדרכים, שחלקם מונו בגלל זיקה פוליטית וכולם פוטרו בסופו של דבר על ידי שרי תחבורה או מקורביהם.

כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

מדורים

  

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים
vGemiusId=>/business_channel/economy/ -->