ו' השרים לחקיקה אישרה הרפורמה בהליך הכשרת הנהג בישראל

במשרד התחבורה מדברים על "רפורמה מהפכנית", שנועדה להביא לשינוי בתרבות הנהיגה בישראל. אולם מורי נהיגה מזהירים: לא קיימת אינדיקציה מחקרית לשיפור צפוי ברמת הלימוד - ואילו הלימוד לקראת רישיון הנהיגה יתייקר ב-1,000 שקל

גיל מלמד | 21/11/2010 15:23 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
ועדת השרים לחקיקה אישרה היום (א') פה אחד את הרפורמה בהליך הכשרת הנהג בישראל, אשר הוגשה על ידי שר התחבורה והבטיחות בדרכים, ישראל כץ. החוק יועבר בימים הקרובים לקריאה ראשונה במליאת הכנסת.

"הרפורמה בלימודי נהיגה תייקר את קבלת הרישיון בכ-1,000 ש' לתלמיד"

בעוד שבמשרד התחבורה מציגים את המהלך כ"רפורמה מהפכנית", שנועדה להביא לשינוי בתרבות הנהיגה בישראל ולצמצום מעורבותם של צעירים בתאונות דרכים, מורי נהיגה מזהירים כי משמעות הרפורמה היא העלאת הלימוד לקראת קבלת רישיון בכ-1,000 שקלים, זאת בעוד שלא קיימת כל אינדיקציה מחקרית לשיפור צפוי ברמת הלימוד.

בין יתר מחייבת הצעת החוק שהוגשה היום, את כל מורי הנהיגה להתאגד לתוך "מרכזי לימוד נהיגה מיוחדים" (מל"נים), וללמד את החלק התיאורטי של לימודי הנהיגה במסגרת קבוצתית ובכיתות גדולות. זאת במקום השיטה הנהוגה כעת שבה כל תלמיד יכול ללמוד תיאוריה באופן עצמאי.

במשרד התחבורה מסבירים כי "המל"ן הוא מרכז לימוד נהיגה שנועד להכשיר תלמידי
נהיגה בשיטה חדשנית. תוכנית הלימודים כוללת שילוב של שיעורים מעשיים ושיעורי השלמה עיוניים, המתבצעים בו זמנית. זאת, כחלק מתפיסה חדשנית של לימודי הנהיגה".

משרד התחבורה, יש לציין, ערך ניסוי מוגבל של השיטה החדשה לפני כשלוש שנים, שתוצאותיו מעולם לא התפרסמו בדוח פומבי. גורמים שהיו מעורבים בניהול הניסוי טוענים שאי אפשר להסיק ממנו אודות יתרון כלשהו בשיטה החדשה על פני השיטה הקיימת, בעיקר מפני שהוא נוהל בחובבנות.

נציין גם כי הצעת החוק מחייבת אמנם נהגים חדשים להשתלם במרכזי לימוד הנהיגה החדשים, אולם היא אמורה להפוך לחוק מבלי שמשרד התחבורה הכין ופרסם תוכנית חדשה ללימודי נהיגה, ומבלי שלמדינת ישראל יש ספר תיאוריה רשמי.
כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

מדורים

  

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים
vGemiusId=>/business_channel/economy/ -->