שר התחבורה: "הנתיב המהיר ישנה את תרבות הכניסה לגוש דן"
במסיבת עיתונאים מיוחדת לקראת פתיחת הנתיב המהיר לתל אביב בעוד כשבועיים, אמר כץ כי "הנתיב המהיר מביא בשורה למאות אלפי אזרחים, המתמודדים עם אחד הפקקים הגדולים בישראל". ראש מינהלת הנתיב המהיר התייחס גם הוא לבעיית הפקקים, וציין כי הם "מבזבזים 200 שעות עבודה בשנה"
"הנהגים שנמצאים בפקקים בדרך לתל אביב מבזבזים 200 שעות עבודה בשנה. מדובר ב-5 שבועות של ימי עבודה שבהם הנהגים לא עושים שום דבר מועיל וגם נוהגים ברכבים שגורמים לזיהום אוויר". כך אמר היום (ב') ראש מינהלת הנתיב המהיר, ניצן יוצר, במסיבת עיתונאים מיוחדת של משרד התחבורה לקראת פתיחת הנתיב המהיר לתל אביב.
לדבריו, מדובר בבעיה כלל עולמית שיש להתמודד איתה בדרך חדשה. נזכיר, כי החל מה-7 בינואר יוכלו הנהגים המגיעים לתל אביב מכיוון דרום להשתמש בנתיב האגרה המהיר. הנתיב המהיר נסלל לאורך כביש מספר 1, ובמקביל לו, ממזרח למערב, ממחלף נתב"ג עד אחרי גשר קיבוץ גלויות בנתיבי איילון, באורך של 13 ק"מ.
שר התחבורה והבטיחות בדרכים, ישראל כץ, הכריז במסיבת העיתונאים כי "הנתיב המהיר ישנה את תרבות הכניסה לגוש דן". לדבריו, "הנתיב המהיר מביא בשורה למאות אלפי אזרחים, הנאלצים להתמודד עם אחד הפקקים הגדולים בישראל, וישפר את איכות חייהם של המתגוררים ממזרח ומדרום לתל אביב".
כץ אמר כי הנתיב ישמש בראש ובראשונה כנתיב לתחבורה ציבורית ולרכב רב תפוסה, וכי הוא נועד לצמצם את מספר כלי הרכב הנכנסים לעיר תל אביב ולקצר באופן משמעותי את זמן ההגעה אליה.
עוד הוא ציין, כי הנתיב המהיר יאפשר לנהגים לחנות במגרש חנייה ולנסוע ללא תשלום למרכז העיר באמצעות קווי אוטובוס שיעמדו לרשותם. "מחשבה רבה הושקעה בבניית תשתית יעילה של תחבורה ציבורית שתיסע בנתיב. אני מקווה כי רבים מהמשתמשים בו יוותרו על רכבם הפרטי וימשיכו לתל אביב באמצעות התחבורה הציבורית", אמר.
אגרה - בהתאם לעומס
השירות החדש יפעל החל מהשעה 6:00 בבוקר ועד ל-23:00 בלילה. לרשות הנוסעים בנתיב המהיר יעמוד מתחם "חנה וסע", הממוקם באמצע הנתיב בסמוך למחלף שפירים. המתחם כולל מקומות חניה ללמעלה מ-2,000 כלי רכב, ויופעל ממנו שירות הסעות חינם שיבצע כ-240 סבבים ביום באזור הקריה בתל אביב והבורסה ברמת גן.
כלי רכב ציבוריים (אוטובוסים ומוניות שירות) ורכבים מרובי תפוסה (מעל ארבעה נוסעים) יהיו
פטורים מתשלום האגרה לנסיעה בנתיב. שאר כלי הרכב ישלמו אגרת גודש דינאמית, אשר תיקבע בהתאם לעומסי התנועה בנתיב, כאשר מחיר המינימום יעמוד על 7 שקלים.
עלות הנסיעה תופיע על גבי שילוט אלקטרוני שיוצב לפני הכניסות לנתיב במטרה ליידע את ציבור הנהגים לגבי עלות הנסיעה בזמן אמת. האגרה הדינאמית תאפשר ויסות של הביקוש לנתיב ותעניק יתרון לתחבורה ציבורית ולכלי רכב מרובי תפוסה.