ההסתדרות: "לא נשבית את הרכבת עד מועד המו"מ"
דיון סוער בבית המשפט סביב רצון משרד התחבורה להוציא חלק משירותי הרכבת למיקור חוץ, הוביל לעזיבתה של יו"ר הוועד, אחריה יצאו רוב הנציגים בדיון; ההסתדרות ועובדי הרכבת החליטו שלא לנקוט בשביתה ועיצומים עד מועד פגישת המו"מ עם הנהלת הרכבת ביום רביעי
הדיון בנושא הרכבת מגיע בעקבות סכסוך סביב הודעת משרד התחבורה כי חלק מעבודות הרכבת יבוצעו על ידי מיקור חוץ, ביניהן הטיפול בקרונות החדשים המיועדים להצטרף לשירות.
בוועד טוענים כי מדובר בנסיון להפריט את שירותי הרכבת, ופנו הבוקר לשר התחבורה ישראל כץ בנושא, בו הבטיחו כי ניתן לבצע את העבודות במסגרת כח העבודה הקיים, וכי לא קיימת סיבה להשתמש בקבלן חוץ. בפנייה התבקש כץ "לקחת את המושכות לידיים", ולהשאיר את הטיפול ברכבת בידי החברה.
הדיון בבית המשפט הפך סוער למדי, ובשיאו התבקשה יו"ר הוועד אדרעי לעזוב את האולם. רוב נציגי העובדים נטשו גם הם את הדיון, אולם הנציגים המשפטיים של הוועדנשארו עד תומו, אז הודיעה השופטת לקסר כי היא מבקשת מהצדדים להמשיך במו"מ ולדווח לה על ההתקדמות.
יצויין כי ועד
העובדים אינו נתון כעת לשום מגבלות, והוא יכול להשבית את שירותי הרכבת ללא כל מגבלה.
ממשרד התחבורה נמסר כי "משרד האוצר אינו מפריט את רכבת ישראל ואינו מעוניין להחליף את עובדי הרכבת. ועד עובדי הרכבת ממשיך במסע הטעייה של הציבור כי משרד האוצר רוצה להפריט את הרכבת ומתרץ את ההשבתה הכוחנית שלהם והפגיעה באזרחי ישראל בכסות של מאבק חברתי.
"ועד עובדי הרכבת אינו מעוניין בייעול והשבחת פעילות הרכבת עבור אזרחי מדינת ישראל. כל פעילותם היא לחזק את כוחם ומעמדם ולכן הם מנסים לסכל כל ניסיון לשיפור השירות שהיא נותנת לכלל אזרחי המדינה, שלצערנו הרב, תלויים בהם".
עוד טוענים כי "במסגרת המו"מ שמתקיים עם ועד עובדי הרכבת, הובטח להם, כי ביצוע תחזוקת הציוד החדש על ידי היצרן אינה פוגעת בעובדי רכבת ישראל. ההיפך הוא הנכון, מספר עובדי הרכבת והתחזוקה בפרט, צפוי לגדול בשנים הקרובות נוכח הגידול הצפוי בכמות הנוסעים (פי 3) ובפעילות הרכבת".
בהסתדרות אומרים כי ימתינו לפגישה אולם בכל מקרה לא יתנהל מו"מ על הפרטת העבודה ברכת והכנסת עובדי קבל"ן. במידה וביום רביעי יתבצר האוצר בעמדותיו להעסקת עובדי קבל"ן יחל מאבק ברכבת.