50 חברות טכנולוגיה הגישו מועמדות לסיוע כספי
התוכנית, המשותפת למשרדי האוצר והתמ"ת, מציעה כיום סיוע כספי במימון עלויות שיווק לחברות בינוניות עד גדולות עם היקף מכירות של 20 עד 200 מיליון שקל; היקף המימון עשוי להגיע לכ-700,000 שקל בשנה
התוכנית, המשותפת למשרדי האוצר והתמ"ת, מציעה כיום סיוע כספי במימון עלויות שיווק לחברות בינוניות עד גדולות עם היקף מכירות של 20 עד 200 מיליון שקל וייצוא שנתי של לפחות 10% מהיקף המכירות. במסגרת התוכנית, עשוי היקף המימון להגיע לכ-700,000 שקל בשנה לתקופה של שלוש שנים - עבור הקמה של נציגות שיווקית בהודו או סין.
על פי נתוני מינהל סחר החוץ במשרד התמ"ת עולה כי בשנת 2010 עלה הייצוא הישראלי להודו ב- 60% לרמה של 2.89 מיליארד דולר. כמו כן, הייבוא גדל ב-59% לרמה של 1.84 מיליארד דולר. במשרד התמ"ת ציינו, כי גם בהיקף הסחר עם סין
חלה עלייה משמעותית בשנת 2010 והוא הסתכם ב- 6.78 מיליארד דולר - גידול של 48% ביחס לשנה שעברה.
מנכ"ל משרד התמ"ת, שרון קדמי, השוהה בימים אלה בסין לצורך קידום התוכנית, אמר כי "הביקוש הגבוה לתוכנית מעיד על העניין הרב של התעשייה הישראלית בשווקי הודו וסין, עניין אותו זיהה לפני מספר שנים משרד התמ"ת אשר הגדיר את הודו וסין כמדינות יעד בתוכניות העבודה שלו. התעשייה הישראלית, על חדשנותה ויכולותיה, מעוררת מצידה גם עניין רב בשוק ההודי והסיני ורבות מן הטכנולוגיות הישראליות עונות על צרכיהן ההולכים וגוברים בשתי מדינות ענק אלו.
שר התמ"ת, שלום שמחון, אמר כי "הודו וסין, הופכות ללא ספק לשותפות הסחר החשובות של ישראל כשהסחר שלנו עם מדינות אלו עולה בהתמדה מיום ליום. הפוטנציאל עדיין גדול. לא מימשנו את כל יכולותינו במדינות אלו ואני מקווה כי התכנית החדשה תאפשר לחברות ישראליות להרחיב את פעילותן".