פסגות: לקנות אג"ח של קרדן, למכור מניות דלק רכב
בית ההשקעות פרסם אתמול 2 סקירות; שתי סקירות, מסקנה אחת: ענף הרכב בישראל צפוי לעבור שינוי גדול
הוועדה צפויה לגבש המלצות לצמצום הריכוזיות והסרת חסמים בענף ייבוא הרכב כדי להוזיל את מחירי הרכב. בין היתר ייבחנו הקשרים בין יבואני הרכב וחברות הליסינג לרבות בעלויות צולבות וייבחנו אפשרויות לייבוא מקביל של חלקי חילוף. ישנה אפשרות שגם יוגבל מספר המותגים שיבואן
בודד יכול לייבא.
"רפורמה בענף הרכב עלולה לשחוק את רווחיות יבואני הרכב לרבות את זאת של דלק רכב", כותב טל שיריזלי, מנהל מחלקת המחקר בפסגות שהוריד את המלצתו למניית החברה ל"מכירה" עם מחיר יעד למניה של 28.8 שקל . מעבר להשפעות הרגולציה, שיריזלי מונה שלל סיבות שבגינן דלק נדל"ן סובלת ובהן ירידה עקבית במסירות רכבי מאזדה, מטבע יפני חזק והוצאות מימון גבוהות.
הסקירה שהאנליסט משה מאיר מפסגות פרסם על החוב של קרדן רכב קודרת פחות. חובה הפיננסי של החברה מסתכם ב-1.5 מיליארד שקל, ושני שלישים ממנו לבעלי איגרות החוב. מאיר כותב כי למרות ההרעה בפעילות של החברה יש לה יכולת לשרת את החוב היטב.