המכירות ברשתות השיווק זינקו ב-6.6% בספטמבר
וזאת לאחר ירידה של 4.2% שחלה בחודש שעבר; מכירות המזון עלו ב-2.6%; עם זאת, במבט שנתי עדיין שוררת האטה ניכרת ברשתות השיווק
בערב החגים נרשם זינוק חד ברכישות ברשתות השיווק בספטמבר: המכירות ברשתות השיווק זינקו ב-6.6% בספטמבר, לאחר שירדו ב-4.2% בחודשיים הקודמים. מכירות המזון עלו ב-2.6%.
נתוני המגמה של הלמ"ס (קצב שנתי) משקפים עליה של 4% במכירות רשתות השיווק ברבעון השלישי, בהמשך ל-3.6% באפריל-יוני . מכירות רשתות המזון עלו ב-2.3% ביולי-ספטמבר, לאחר עלייה של 0.7% בלבד ברבעון השני.
עם זאת, במבט שנתי עדיין שוררת האטה ניכרת ברשתות השיווק. יצויין
כי סך המכירות ברשתות השיווק עלו ב-1.3% בלבד בינואר-ספטמר ומכירות המזון ב-0.4% בלבד. כן נרשם גידול של 3.6% ברכישות רהיטים ומוצרי חשמל ברשתות, 2.8% במכירות הלבשה וטקסטיל ו-2% במכירות תמרוקים, תרופות, צעצועים, ספרים ואופטיקה.
עוד יצויין, כי ברבעון השלישי נרשמה האטה בייבוא מוצרי צריכה, שעלה ב-4.5% בלבד (קצב שנתי) לעומת 14.8% ברבעון הקודם.
האנליטים צופים כי לאחר החגים תשוב ההאטה לרשתות השיווק עקב הקפאון המסתמן ברמת החיים ובצריכה הפרטית.
בהלמ"ס מסבירים כי הסוקרים אוספים את נתוני המכירות בכל חודש, והם משמשים אמדן לסך הצריכה הפרטית במשק.