יבמ: גובה עקב נעלי נשים מעיד על המצב הכלכלי

בשנות שפל כלכלי בעבר, גובה עקבי הנשים דווקא עלה משום שהצרכניות חיפשו מפלט מהמצב בפנטזיה; כעת המצב משתנה - העקב הגבוה בנעלי הנשים מתקצר

אלכס דורון | 23/11/2011 8:28 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
תגיות: יבמ,נעלי עקב
בעבר היה זה "מדד אורך השמלה", אחר כך "מדד השפתון" - ואילו עתה מצביעים בארה"ב על מדד חדש שמעיד על מגמות עתידיות הנוגעות לכלכלה הצרכנית: גובה נעלי העקב של נשים. בשנות שפל כלכלי בעבר, גובה עקבי הנשים דווקא עלה משום שהצרכניות חיפשו מפלט מהמצב בפנטזיה שמצאו במוצרי אופנה זוהרים. אלא שעתה המגמה מתהפכת, לפחות על-פי ניתוח נתונים ראשון מסוגו שביצעה יבמ העולמית בדבר העדפות נשים בתחום ההנעלה. המסקנה: העקב הגבוה בנעלי הנשים מתקצר.

"הן פשוט יורדות חזרה לקרקע", התבטא אחד האנליסטים, "עוברות לנעלי עקב הגיוניות יותר שכואבות פחות".

בעתות שפל כלכלי גדולות במיוחד שידעה ארה"ב, גובה עקב הנעל
הרקיע שחקים - כך קרה בתקופת השפל הגדול בשנות ה-30 בעת המעבר החד מנעל שטוחה לנעלי עקב גבוהות. כך קרה גם במשבר הנפט בשנות ה-70. אלא שעתה המגמה התהפכה: בסוף 2009 עקב הנעל הנשית היה בשיאו (14-8 ס"מ), אלא שמאז הוא רק יורד בחדות לעבר נעליים שטוחות או לעקב נמוך מאוד. בתוך שנה ירד העקב ב-4 ס"מ לפחות.

מה ההסבר לתופעה? לפי עורכי המחקר, הצרכניות מעריכות שתקופת הצנע והמיתון הנוכחית תימשך כנראה יותר מתקופות שפל קודמות שנתפסו כזמניות. ככל שהמשבר הכלכלי בארה"ב ובאירופה מעמיק, נעלי עקב זוכות למעמד של פריט שמיועד רק לאירועים שמחייבים הופעה זוהרת ולא מתאימות לעבודה במשרד או לקניות.

כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

מדורים

  

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים