השביתה סיבכה את לקוחות הבנקים
למרות סגירת הסניפים, בנק ישראל קבע כי ימי השביתה הם ימי עסקים רגילים, כך שכל החיובים והזיכויים בוצעו; למרות שלא כל הלקוחות קיבלו משכורת, חיובי הוראות קבע כמו משכנתאות או חיובים בעבור השימוש בכרטיסי האשראי בוצעו
הדבר יצר קשיים ובמקרים מסוימים תרעומת מצד לקוחות הבנקים. כך למשל, לא כל הלקוחות שאמורים היו לקבל משכורת עד 10 בחודש (המועד האחרון לתשלום המשכורות) זוכו בסכום השכר. מנגד, חיובי הוראות קבע כמו משכנתאות או חיובים בעבור השימוש בכרטיסי האשראי בוצעו.
במקרים מסוימים חלק מהצ'קים עוכבו, מה שהכניס את הלקוחות למצוקת מזומנים. אמנם הבנקים הודיעו כי השביתה תגרום להם לעיכובים בסליקת הצ'קים, אך למרות זאת חלק מהצ'קים נפרעו. יש לציין כי המערכת הבנקאית פעלה בעניין זה בדיוק על-פי הנחיות הפיקוח על הבנקים בבנק ישראל.
במערכת הבנקאית לא נותרו אדישים לתלונות הלקוחות. ראשית, הסניפים היו פתוחים אתמול ברציפות עד שעות הערב (עד 17:00 בבנק לאומי
ועד 18:00 בבנק הפועלים). שנית, הסניפים תוגברו בכוח אדם נוסף כדי לגשר על הפערים שנוצרו בימי השביתה.
חלק מהבנקים הסכימו ללכת לקראת הלקוחות ולבצע עבורם פעולות עם "יום ערך". כך למשל, לקוח שהיה באוברדרפט אך לא יכול היה למכור את פיקדון הפק"מ כדי לסגור את המינוס, יכול היה לעשות זאת באמצעות הפעולה הרטרואקטיבית.
במקרים אחרים הבנקים, בתיאום עם בנק ישראל, הסכימו לא להפוך לקוחות ל"מוגבלים" מבחינה פיננסית, אלא להמתין עם חיובי הצ' קים עד למועד שלאחר השביתה. כפי שנחשף בעסקים, לא כל הבנקים היו סגורים. כך למשל, סניפי בנק ירושלים היו פתוחים כרגיל.
בתגובה לפניית מעריב עסקים נמסר מבנק ישראל כי הקביעה שימי השביתה יהיו ימי עסקים רגילים התקבלה מכיוון ששביתה זו לא ענתה על קריטריון ה"נבצרות" המונע את היכולת לספק שירותי בנקאות. בבנק ישראל הודו כי השביתה פגעה בחלק מהלקוחות, והבהירו שהבנקים מנהלים איתם מגעים בעניין זה.
בואו להמשיך לדבר על זה ב-
