בית הדין הוציא צווי מניעה לעובדי הרכבת והורה להם לשוב לעבודתם

בית הדין האזורי לעבודה בת"א הוציא צווי מניעה לשביתת עובדי הרכבת, שיצאה לדרך הבוקר, והורה להם לחזור לעבודתם עד השעה 9. עם זאת, תנועת הרכבות צפויה לחזור לעבודה מלאה רק בתוך כמה שעות, והשיבושים הקשים ימשכו. ב-11 ידון בית הדין בבקשת ההנהלה להכיר בפעולות הוועד כביזיון בית המשפט

יובל גורן | 14/2/2012 8:16 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
בית הדין האזורי לעבודה בתל אביב נעתר הבוקר (ג') לבקשת הנהלת הרכבת, הוציא צו מניעה נגד השביתה והורה לעובדים לשוב לעבודה עד השעה 9:00.

בשעה 11:00 יתקיים דיון בבית הדין בעקבות בקשת ההנהלה להכיר בפעולות הוועד כביזיון בית המשפט, לאחר שכבר אתמול הורה להם בית הדין להפסיק את העיצומים שנקטו בסוגיית הקטרים, שגרמו לשיבוש בהפעלת קו הרכבת מראשון לציון להוד השרון.

בעקבות החלטת בית הדין לעבודה, קראה הבוקר ההסתדרות לעובדים לחזור באופן מיידי לעבודה ולקיים את ההחלטה. בוועד העובדים אמרו כי הם "לומדים את ההחלטה".

עם זאת, לאור הימשכות השביתה מאז אמש והפעולות הרבות הנדרשות להוצאת רכבות לדרכן, ההערכה היא כי החזרה לעבודה במתכונת מלאה ברחבי הארץ תחל רק בעוד מספר שעות.

אתמול הודיע הוועד כי החל מאמש בחצות תופסק לחלוטין תנועת הרכבות ברחבי הארץ, ללא הגבלת זמן. הרכבת האחרונה יצאה בשעה 23:04 ממודיעין ולאחריה הופסקה תנועת הרכבות. בתגובה לכך, הגישה בשעות הבוקר הנהלת הרכבת בקשה לצווי מניעה נגד שביתת העובדים.

הרקע להשבתה: שמונה סכסוכי עבודה בין ועד העובדים להנהלת הרכבת, בהם הוצאת עבודות ברכבת למיקורי חוץ, שינויים מבניים בתעסוקת עובדי הרכבת מבלי להתייעץ עם הוועד, אי קיום משא ומתן על הסכם השכר החדש לעובדים ועומסים כבדים על נהגי הקטרים שלטענת הוועד מסכנים את שלום הציבור.
צילום: רענן כהן
שביתה ברכבת. העובדים מתבקשים לשוב מיידית לעבודה צילום: רענן כהן
יו"ר הוועד: "השביתה בגלל אטימות ההנהלה"

אתמול, נרשמו שיבושים קשים בתנועת הרכבות באזור המרכז, בעקבות מחלוקת בין ההנהלה לוועד העובדים בסוגיית הקטרים הפועלים בקווי הרכבת מהוד השרון לראשון לציון. ועד העובדים בראשות גילה אדרעי טוען כי הקטרים החדשים אותם ביקשה ההנהלה להכניס לקווים אלו אינם בטיחותיים והנהגים טרם השלימו את הלמידה הנדרשת להפעלתם, ועל כן מנע את יציאתם לעבודה ממוסכי הרכבת.

"לוועד העובדים יש אחריות לדאוג לעובדי הרכבת", אמרה אמש יו"ר הוועד אדרעי. "לא יעלה על הדעת שעובדים מקבלים השלמה לשכר מינימום, במקום עבודה מסודר בשנת 2012. הנהלת הרכבת, במקום לדאוג לעובדיה ולהגיע להסכם קיבוצי שישפר את תנאי ההעסקתם מסרבת להידבר בכל דרך שהיא עם וועד העובדים".

לדבריה, "כוועד עובדים, לא נוכל לאפשר הפיכת רכבת ישראל למעוז החדש של עבדות

קבלנית. אין לנו ברירה - אנו נאלצים לפתוח בשביתה שמקורה באטימותה ורשלנותה של ההנהלה. אנו מצרים על הפגיעה בציבור הנוסעים ומקווים כי ההנהלה תתעשת ותבין את רחשי הציבור והעובדים שלא מוכנים לסבול רמיסת זכויות שכזו, הפרטות ועבדות קבלן למען בצע כסף" .

בוועד הוסיפו ואמרו כי "הנהלת הרכבת מתעקשת להמשיך במדיניותה ההרסנית תוך שהיא רומסת את זכויות העובדים ומנצלת את חולשתם, כשהיא מסרבת לקיים משא ומתן לחתימה על הסכם קיבוצי, בשעה שברכבת ישנם למעלה מ-600 עובדים שמרוויחים שכר זעום ונאלצים לקבל השלמת הכנסה לשכר מינימום, ובמקום לדאוג לעובדיה ולאפשר להם תנאים ראויים ההנהלה עסוקה בחתימת הסכמים עם חברות קבלניות להפוך את הרכבת  למעוז עבדות הקבלן בישראל".

צילום: רענן כהן
יו''ר ועד העובדים, גילה אדרעי. ''לוועד יש אחריות לדאוג לעובדים'' צילום: רענן כהן
הנהלת הרכבת: "הוועד הוכיח כי הלקוחות משמשים עבורם בני ערובה"

בתגובה להודעת הוועד על ההשבתה הודיעה הנהלת הרכבת כי "נציגי ועד עובדי הרכבת והעומדת בראשם, מוכיחים שוב כי לקוחות החברה משמשים עבורם אך ורק כבני ערובה במאבקם למנוע את הקידמה ברכבת ישראל, כלי השביתה של עובדי הרכבת הפך לזול ומזלזל ואנו מגנים בכל תוקף את המהלך האגרסיבי וחסר האחריות של ועד עובדי הרכבת כלפי הציבור הישראלי", נמסר מהנהלת הרכבת.

גם אתמול החליט בית הדין לעבודה להוציא צו מניעה זמני לשביתה והורה לנהגים לחזור לעבודה סדירה, בטענה כי "מדובר בפררוגטיבה של ההנהלה להחליט על סוג הקטרים שיפעלו". בהנהלה טוענים כי בניגוד להחלטת בית הדין, ועד העובדים לא אפשר את הוצאתם לעבודה של הקטרים החדשים, ועל כן הגישה ההנהלה בקשה לביזיון בית המשפט נגד יו"ר הוועד אדרעי וחברי הוועד.

בנוסף לבעיית הקטרים, יו"ר הוועד החליטה להשבית את קו ראשל"צ-הוד השרון לאחר שההנהלה בחרה למנות מנהל לתחנת יבנה מערב על פי המלצת מנהליו וסקרי השירות, ולא על פי דרישתה שהעדיפה מועמד אחר. 

בהנהלת הרכבת אמרו אתמול כי "מהלכי הוועד מכוונים לפגוע בתנופה בה נמצאת רכבת ישראל, למען האינטרסים הצרים שלהם וזאת למרות שהובטח לנציגי הוועד כי בכל מקרה לא יפגעו עובדי הרכבת הקיימים ואף ייקלטו מאות עובדים חדשים. זוהי נציגות עובדים שלא ראויה להנהיג, שאינה מצייתת לחוק, שפוגעת ללא הרף בתדמית החברה ומאבדת את תמיכת העובדים".  

"בימים האחרונים ביצעו נציגי הוועד רמיסה של החוק וחצייה של קווים אדומים. אנו מצפים מהנהגת ההסתדרות להעמיד את יו"ר ועד עובדי הרכבת על מקומה ולהזכיר לה שתפקידה להגן על זכויות העובדים ולא לנהל את חברת רכבת ישראל".

בואו להמשיך לדבר על זה ב-
עדכון אחרון : 14/2/2012 9:10
כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

מדורים

  

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים