סופר-פארם בישלה דייסה: נתח השוק של לייף בדייסות הגיע ל-15% בתוך חצי שנה

מאז כניסתה של לייף לתחום גדלה הקטגוריה בסניפי הרשת ב-30%, זאת על חשבון מטרנה שחלשה עד ינואר על 99% מהקטגוריה וירדה השנה ל-84% בלבד

נורית קדוש | 20/2/2012 8:30 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
אף שמדובר בקטגוריה המאופיינת בנאמנות צרכנים גבוהה הצליחה סופרפארם להגיע בתוך חצי שנה לנתח שוק של 15% בהשקת הדייסות לתינוקות תחת מותג לייף, זאת על חשבון מטרנה שחלשה עד ינואר אשתקד על 99% מהקטגוריה ברשת וירדה השנה ל-84% בלבד.

עד לפני כחצי שנה שלטה בשוק מטרנה באמצעות החזקה ב-99% מהמכירות בו, ולצדה המותג פרינוק. מטרנה עדיין מובילה את השוק, אולם מדובר במותג הראשון שמצליח לגרום לירידה כה חדה במכירותיה, ירידה ששווייה מיליוני שקלים, שכן שוק הדייסות בישראל מגלגל כ-50 מיליון שקל, ש-11 מיליון מתוכם מגלגלת סופר-פארם ואת השאר רשתות השיווק השונות.

בחודש מאי האחרון הודיעה סופר-פארם על כניסה לתחום מזון התינוקות באמצעות המותג הפרטי לייף ועל השקת סדרה של דייסות המיועדות לצריכה לבני 4 חודשים ומעלה. היעד שהציבה סופרפארם בעת ההשקה היה נתח של 20% מהמכירות בתוך שנתיים. כעבור כחצי שנה התקרבה הרשת ליעד.
התחרות שיצרה כניסת המותג הפרטי לקטגוריה הביאה לירידת מחירים ממוצעת של כ-9% וכן עוררה את הקטגוריה, כך שהמכירות בה צמחו בכ-30% בסניפי הרשת.

בענף טוענים כי חלק מהצלחת המהלך נעוץ בחשיפה הרחבה שהעניקה הרשת למותג הפרטי מתוצרתה על חשבון שטחי מדף שהיו בידי מטרנה עד אותם ימים.

כלי נוסף שאפשר למותג הפרטי להצליח הוא תמחורו בכ-10 שקלים בהשוואה לעלות דייסת מטרנה-18-15 שקל לאריזה. עוד נטען כי בחוברות הקופונים של הרשת ובמבצעי מועדון הלקוחות שהיא ערכה ניתנה במה רק למותג הפרטי. ואכן, מחודש מאי, אז הושק המותג, נע נתח השוק של דייסות לייף בין 8% ל-14%, והקפיצה המשמעותית היתה בינואר, כשהדייסות היו חלק מחוברת הקופונים של סופר-פארם מהם כ-15 אלף מומשו.

ההערכות הן כי נוכח ההצלחה של החדרת המותג הפרטי לתחום הדייסות סופר-פארם בוחנת את העמקת פעילותה באמצעות כניסה לעולם מחיות הפרי והירק לתינוקות.

בואו להמשיך לדבר על זה ב-
כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

עוד ב''צרכנות''

כותרות קודמות
כותרות נוספות

מדורים

  

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים