80 חניות בת"א יוקצו לשכנים המתגוררים ליד מגדל בארי נהרדע
דיירים באזור המגדל הגישו עתירה לבית המשפט והתנגדו להקמת המגדל בטענה כי הוא יחריף את עומסי התנועה ובעיות החנייה באזור; סגנית בית המשפט המחוזי בתל אביב קבעה כי השכנים יקבלו את חניות פרטיות באזור
פסק הדין התקבל בהמשך לעתירה שהגישו ארבעה תושבים המתגוררים בסמוך למגדל היוקרתי ברחובות בצלאל, בארי ונהרדע, נגד עיריית תל אביב, הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה וכן נגד היזם. מדובר במגדל בן 31 קומות, הכולל 60 דירות שהקים היזם היהודי קנדי הרשי פרידמן, היום בעל השליטה בחברת אזורים.
תושבי השכונה אף הגישו התנגדות בשנת 2000 נגד התוכנית להקמת המגדל, בנימוק כי התוכנית תחריף את עומסי החניה והתנועה באזור, מהם סובלים תושבי השכונה ממילא. בחודש יולי 2002 אושרה התוכנית וקבעה כי 80 חניות בקומת החניון העליונה ובסמוך לחניות האורחים, יוקצו לתושבי הסביבה המתגוררים ברחובות בארי, נהרדע, בצלאל ופומפדיתא, כאשר תירשם על כך הערת אזהרה בטאבו ולא תותר הצמדתן לדירות.
בשנת
2009, לקראת השלמת בנית המגדל ואכלוסו, נוצרה מחלוקת חדשה בנושא. בעוד היזם ביקש להעמיד את החניות למכירה, דרשו התושבים כי החניות יוקצו עבורם ללא תשלום. המחלוקת המשפטית בגינה התבקש בית המשפט להכריע היא האם פירוש המילה "הקצאה" כולל תשלום כסף או לא. בעוד טענו התושבים כי הקצאת החניות אינה אמורה להיות כרוכה בתשלום, שכן לא מדובר בהשכרת או מכירת החניות, טען היזם כי התושבים התעוררו רק אחרי שבע שנים ולאחר שהשלים את המטלות הציבוריות שהוטלו עליו, ולאחר שהציע את החניות לרכישה לצדדים שלישיים. עוד טען היזם כי ביצע תחשיבים כלכליים על בסיס הקצאת חניות בתמורה והשקיע כספים רבים לשם כך.
"הקצאת מקומות החניה לתושבים היא פיצוי בגין הפגיעה באפשרויות החניה שלהם, שנגרמה כתוצאה מבנית הפרויקט, וחיוב התושבים בתשלום עבור חניות אלה אינו צודק ואינו סביר", קבעה גדות והורתה להקצות את 80 החניות לתושבים ללא תשלום.

מגדל בארי נהרדע בתל אביב
צילום: יוסי אלוני.
