מהפכה צרכנית? הצעה לחייב פרסום מחירים

הצעת חוק חדשה תחייב את כל רשתות המזון, הדלק והפארם למסור מחירים בזמן אמת, כך שהצרכן יוכל להשוותם בטלפון הנייד

אריק בנדר | 1/3/2012 19:44 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
העתיד כבר כאן? על פי הצעת חוק חדשה שהוגשה לכנסת, בקרוב יוכל כל צרכן להשוות מחירים בקלות ובשקיפות, במחשב או בסמארטפון, בין כל רשתות המזון, הפארם והדלק - ולגשת לבית העסק שבו המוצרים שהוא מעוניין לקנות הכי זולים.

המהפכה תישא פירות דרך הסמארטפון?
המהפכה תישא פירות דרך הסמארטפון? צילום: איי-אפ-פי
על פי ההצעה, שהגיש יו"ר ועדת הכלכלה ח"כ כרמל שאמה הכהן (ליכוד), כל המוצרים יוצגו באתר אינטרנט משותף ובאפליקציה מיוחדת שתופעל בסמארטפונים, והלקוח יוכל להשוות בין המחירים, על פי חתך ארצי או על פי אזור מגוריו.

"גם היום בשנת 2012 עם כל החידושים הטכנולוגיים ואחרי המחאה החברתית-צרכנית של הקיץ האחרון -השקיפות ויכולת השוואת מחירי המוצרים העומדות בפני הצרכן הישראלי מפגרות הרבה אחרי ההתפתחויות הטכנולוגיות", נכתב בדברי ההסבר להצעת החוק.

לדברי ח"כ שאמה, כיום הצרכן הישראלי אינו יכול לבצע השוואת מחירים אמיתית בין מחירי מוצרים זהים הנמכרים ברשתות שונות, ולבטח לא בזמן נתון בהתחשב במבצעים ובהטבות. ההשוואה היחידה העומדת בפני הצרכן היא בין המוצרים על אותו המדף, באופן שמצמצם את התחרות.
האמצעים - שנות האלפיים; התחרות - ימי הביניים

מטרת הצעת החוק הינה ליצור במשרד התמ"ת בסיס נתונים המעודכן באופן רציף של כל מחירי המוצרים ברשתות המזון, הפארם והדלק שעל בסיסו יהיה ניתן לפתח אפליקציות או אתרים, ולאפשר לצרכן הישראלי בלחיצת כפתור והזזת אצבע לבצע השוואת מחירים.  לדברי יו"ר ועדת הכלכלה, עלות מימוש ההצעה תהיה שולית לעסקים ולמדינה.

"לחיצת אצבע אחת תערוך סקר מחירים מותאם אישית בשנייה אחת ותחשוף לעיני הצרכן איפה הכי כדאי לו לקנות. זו ההגדרה לתחרות אמיתית ובריאה בלי אותיות קטנות ושטיקים

פרסומיים.", מסביר ח"כ שאמה הכהן.

האפליקציה תוכל, לדוגמא, לסייע לציבור ההורים, על ידי התראה על ירידת מחיר או מבצע של חיתולים חד פעמיים או מזון לתינוקות. כידוע, מוצרים אלה שווים הון להורים צעירים, והם תקפים בדרך כלל לזמן קצר, ולרוב שומעים עליהם רק לאחר שהזריזים יותר חיסלו את המלאי.

"כיום האמצעים בידנו - סמארטפונים, מחשבים ניידים, פס מהיר ועוד - הם של שנות האלפיים, אך התחרות בין הרשתות והשקיפות לצרכן היא של ימי הביניים", אמר ח"כ שאמה.

בואו להמשיך לדבר על זה בפורום צרכנות-
כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

עוד ב''צרכנות''

כותרות קודמות
כותרות נוספות

מדורים

  

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים