מכירות שופרסל עלו ב-4.2% ל-11.6 מיליארד שקל

מנתוניה הכספיים של שופרסל עולה כי ברבעון הרביעי שמרה החברה על יציבות במכירות שהסתכמו ב-2.7 מיליארד שקל. הרווח התפעולי ירד ברבעון החולף ב-44% והסתכם ב-77 מיליון שקל. הרווח הנקי עלה ב-20% ל-107 מיליון שקל ברבעון

נורית קדוש | 5/3/2012 10:53 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
תגיות: שופרסל
למרות התחרותיות העזה בתחום קמעונאות המזון, חותמת שופרסל את שנת 2011 עם צמיחה בשיעור 4.2% במכירות שהסתכמו ב-11.6 מיליארד שקל, לעומת 11.1 מיליארד שקל ב-2010. בשופרסל הצליחו לשמר את המכירות בחנויות הזהות, שרשמו צמיחה של 0.2% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. למרות ירידה בשיעור הרווח הגולמי מ-27.1% ל-26.7% מהמכירות וירידה ברווח התפעולי מ-4.6% מהמכירות ל-3.6%, רשמה החברה רווח נקי של 276 מליון שקל.
שופרסל שלי, יעבור רענון
שופרסל שלי, יעבור רענון אילוסטרציה: יוסי אלוני


ברבעון הרביעי שמרה החברה על יציבות במכירות שהסתכמו ב-2.78 מיליארד שקל לעומת 2.79 מיליארד שקל בתקופה המקבילה אשתקד. בחנויות זהות אשר פעלו באופן מלא ברבעון הרביעי של השנה ובתקופה המקבילה אשתקד, ירדו המכירות בשיעור של 4.1%. זאת, על רקע השפעת המחאה החברתית על שוק המזון בישראל. שיעור הרווח הגולמי ברבעון הסתכם ב-26.6% לעומת 27.6% בשנה שעברה. הרווח התפעולי ירד ברבעון החולף ב-44% והסתכם ב-77 מיליון שקל, אשר מהווים 2.8% מהמחזור, לעומת 137 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד, אשר היוו 4.9% מהמכירות. הרווח הנקי הסתכם ברבעון ב-107 מיליון שקל, אשר מהווים גידול של כ-20% ביחס לרבעון המקביל בשנה שעברה.

לדברי רפי ביסקר, יו"ר דירקטוריון שופרסל: "שופרסל מסכמת היום את התוצאות לשנת 2011, שנה שאופיינה בשינויים משמעותיים בשוק הקמעונאות בישראל, בעיקר בעקבות השיח הציבורי שהתפתח במחצית השנייה של השנה. כפי שהיה בעבר, שופרסל תמשיך להיות קשובה לצרכי לקוחותיה. במהלך 2011 ביצעה החברה מהלכים אסטרטגיים רבים, ביניהם הסבת  סניפי "שופרסל ביג" ל-"שופרסל דיל", הפחתות מחירים ניכרות וכניסה לתחום המזון האורגני, כל זאת על מנת לתת מענה ושירות לכל פלחי האוכלוסייה בסניפינו בפריסה הארצית".

"כל אלו השפיעו באופן ניכר על תוצאות החברה בשנה החולפת שהסתכמה עם שיעור הרווח התפעולי של 3.6% לעומת 4.6% ב-2010. החברה ביצעה שינוי ארגוני וניהולי ומבצעת התייעלות עמוקה בכל אגפי החברה. אני מאמין כי פעילות זו יחד עם המשך פיתוח מנועי הצמיחה ופתיחת סניפים חדשים יביאו לשיפור הדרגתי ברווחיות החברה ויחזירו את שופרסל למסלול צמיחה ומובילות לטובת לקוחותיה, ספקיה ועובדיה".

איציק אברכהן, מנכ"ל החברה, מסר כי: "תוצאות הרבעון השלישי והרביעי של שנת 2011 היו נמוכות מהממוצע של השנים האחרונות, תוצאה של ההשפעות המאקרו כלכליות, ההתייקרויות במשק ועליית שכר המינימום. זאת ועוד, הפנמה של קולות המחאה החברתית מקיץ 2011 הביאה את החברה להורדת מחירים והסבת סניפים לפורמטים זולים".

אברכהן הוסיף כי פורמט שופרסל שלי יעבור חידוש וריענון

להעצמת חוויית הקנייה, תוך חיזוק הקשר לקהילה וכי החברה ממשיכה ביישום התכנית האסטרטגית שלה, הכוללת: פתיחת סניפים חדשים בהיקף של כ-20-15 אלף מ"ר בשנה, חיזוק המכירות בחנויות הדיסקאונט המהוות את מרבית המכירות של החברה, פתיחת מתחמי בריאות ואורגני וחנויות אורגניק מרקט, הרחבת פורמט הנוחות שופרסל אקספרס והגדלת המכירות.

בקרוב צפויה שופרסל להשיק אתר מכירות חדש במסגרתו יוזלו מחירי עשרות מוצרים. בתוך כך, פרסה החברה מכונות מיחזור ואיסוף בקבוקים  בכ-60 סניפים. כמו כן, החלה החברה בפריסת קופות בשירות עצמי ובכוונתה להגיע לפריסה ב-75 סניפים. אברכהן העריך כי "כל אלה, יחד עם ביצוע שיפורים בתנאי הסחר, התייעלות בסניפים וצמצום משמעותי בכח האדם במטה החברה, יחזירו אותנו בהדרגה לרמת הרווח התפעולי והנקי שהיו בשנים האחרונות".

בואו להמשיך לדבר על זה בפורום צרכנות-
כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

עוד ב''צרכנות''

כותרות קודמות
כותרות נוספות

מדורים

  

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים