ח"כ גילאון למבקר המדינה: "לפתוח בחקירה על התקשרות משרד התחבורה עם בומברדיה"

לדבריו הכשל הראשוני באירועי שריפת הקרונות בסמוך לשפיים וירידת הקרונות ממסילת הרכבת סמוך לכפר מנחם,נגרם בעקבות תיקונים כושלים שנעשו בחברת בומברדיה עצמה

יובל גורן | 15/3/2012 10:43 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
בעוד ששר התחבורה, הנהלת הרכבת וועד העובדים נאבקים בכל הקשור לרפורמה החדשה שמבקש השר ישראל כץ להנהיג ברכבת ישראל ובכללה הסכמים למיקור חוץ ולעבודות התחזוקה לקרונות הרכבת עם חברת בומברדיה, פנה אתמול ח"כ אילן גילאון (מר"צ) למבקר המדינה בבקשה שיורה על פתיחת חקירה בנוגע להתקשרות משרד התחבורה עם החברה הקנדית שמספקת לישראל קרונות ובקרוב תחל לקחת חלק בעבודות התחזוקה בחברה.
אילן גילאון. מדוע שר התחבורה מתעקש על מימוש ההסכם
אילן גילאון. מדוע שר התחבורה מתעקש על מימוש ההסכם צילום ארכיון: פלאש 90


במכתב ששלח היום ח"כ גילאון, הוא מתייחס לממצאים שעלו מדוח המכון לחקר הכשל בישראל בניהולו של מאיר קנדלר, מהם עולה כי במספר אירועי בטיחות חמורים בשנים האחרונות שאירעו ברכבת ישראל, לרבות אירוע שריפת הקרונות בסמוך לשפיים ואירוע ירידת הקרונות ממסילת הרכבת סמוך לכפר מנחם, הכשל הראשוני שגרם לתאונות אלו נגרם במהלך תיקונים כושלים שנעשו בחברת בומברדיה עצמה.

במכתב שנשלח הבוקר מציין גילאון על אף שקנדלר הציג את הממצאים בפני שר התחבורה, מנכ"ל משרדו והנהלת הרכבת, וכפי שפורסם במעריב עסקים, הוועדה שבראשה עמד המליצה לסכם עם יצרן הקרונות על התחייבות להבטיח את בטיחות התיקונים בעתיד, אף אחד מגורמים אלו לא נקטו צעדים ליישום ההמלצות.

"תמוה ששר התחבורה מנהל מאבק למימוש ההסכם עם בומברדיה, בניגוד לעמדתם הנחרצת של ההסתדרות ושל ועד העובדים, במקום לסיים את ההתקשרות מול החברה שכשלה... לפיכך, אני קורא למשרד המבקר לפתוח בחקירה מקיפה לבחינת התנהלות שר התחבורה ולבירור הטענות בהקדם האפשרי".

מחברת בומברדיה נמסר כי "חברת בומברדיה שמחה על פנייתו של ח"כ גלאון למבקר המדינה. מן הראוי שייחקר מדוע נעשה מאמץ עילאי
על ידי מהנדס מכון הכשל אשר בכלל מתמחה במטוסים והן על ידי גורמים נוספים, למנוע מהיצרן לקחת חלק מלא ופעיל בבדיקת האירועים אשר הובילו לאירועי הבטיחות החמורים, לרבות העלמת ראיות ושיבושן ברמה חמורה. בומברדיה ממליצה למבקר המדינה לדרוש את חשיפת ספרי תחזוקת הרכבות. בומברדיה מתחזקת עבור 84 חברות רכבת ברחבי העולם ותמהה כיצד דווקא בישראל מופיעות תקלות אשר אינן מופיעות במדינות בהם 'בומברדיה' מבצעת את התחזוקה".

בתוך כך, העיצומים עליהם הודיעו ההסתדרות וועד עובדי הרכבת בתגובה לצעדי הרפורמה ברכבת ישראל עליהם הודיע השר כץ (לרבות הקמת חברות בת ברכבת והוצאת עבודות התחזוקה לחברת בומברדיה) נמשכים, כאשר העובדים משביתים את כל עבודות הפיתוח ברכבת והחל מאתמול גם את תנועת רכבות המטענים והמשא.

היום יקימו עובדי הפיתוח והמטענים אוהלי מחאה בסמוך למטעני הרכבת בלוד ובחיפה ובכוונתם לשהות בדרישה לעצור את ההפרטה ואת הכנסת עובדי הקבלן לחברת הרכבת. "הנהלת הרכבת פועלת בכל האמצעים כדי לגרור את וועד העובדים לנקוט במהלכים קיצוניים שיביאו לפגיעה בציבור, אולם וועד העובדים בשלב זה נוהג באיפוק ובאחריות כלפי הנוסעים", אמרו אתמול בוועד העובדים, שם הדגישו כי המחאה שהם נוקטים לא צפויה לפגוע בתנועת רכבות הנוסעים.

במקביל, מטה המאבק נגד הפרטת הרכבת יקיים הפגנה בהשתתפות תנועות חברתיות, פעילי המחאה, צעירים ממפלגות שונות ואישי ציבור מול מתחם הרכבת בארלוזורוב. לדברי רמי הוד, רכז מטה המאבק, "הפרטת הרכבת רעה לכולנו, היא תפגע בנוסעים שייאלצו לשלם מחירים גבוהים יותר וביטול קווים לא רווחיים".
כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

מדורים

  

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים