אל על : הפסד של 49.4 מיליון דולר ב-2011
החברה עברה מרווח של כ-57 מיליון דולר ב-2010 להפסד של 49.4 מיליון דולר בשנת 2011. עלות שכרו של המנכ"ל אליעזר שקדי הצטמצמה מ-16.8 מיליון שקלים ב-2010 ל-2.85 מיליון שקלים ב-2011 . בחברה אומרים כי העלייה במחיר הדלק הסילוני גרמה לשינוי לרעה

אליעזר שקדי. שנה לא פשוטה צילום: ראובן קסטרו
והסתכמו ב- 2.04 מיליארד דולר לעומת 1.97 מיליארד דולר בתקופה המקבילה אשתקד, אולם החברה עברה מרווח של כ-57 מיליון דולר ב-2010 להפסד של 49.4 מיליון דולר בשנת 2011. הגורם המרכזי לשינוי לרעה הוא מחיר הדלק הסילוני שעלה בשנת 2011 בכ-41% .
ברבעון הרביעי של 2011 עברה אל על להפסד של 7.8 מיליון דולר, זאת לעומת רווח של 16.3 מיליון דולר ברבעון המקביל בשנת 2010. ההכנסות של אותו רבעון הסתכמו בכ-485.4 מיליון דולר, גידול של כ- 1% ביחס לשנת 2010.
הוצאות התפעול ברבעון הסתכמו בכ- 402.4 מיליון דולר, לעומת כ-393.8 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד , גידול של כ- 2.2%. הרוווח התפעולי הסתכם בכ-8.2 מיליון דולר, לעומת כ- 22.1 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.
ההוצאות התפעוליות בשנת 2011 הסתכמו ב-1,764.9 מיליון דולר לעומת 1,584.6 מיליון דולר בשנת 2010, גידול של כ- 11%. בחברה הסבירו כי שיעור הוצאות התפעוליות מהמחזור גדל מ- 80.3% ל- 86.4%, בשל עליית מחירי הדלק.
בנוסף, נפח השוק של אל על קטן השנה ב-9 אחוזים בהשוואה ל-2010 והסתכם ב-33.9%.
הרווח הגולמי של החברה ירד ב-28 אחוז ב-2011 והסתכם בכ-278 מיליון דולר בהשוואה ל-387 מיליון דולר ב-2010
ההפסד התפעולי הסתכם בכ-43.3 מיליון דולר, לעומת רווח מהפעלה של כ-88 מיליון דולר בשנה המקבילה אשתקד. ההון העצמי נכון ליום 31 בדצמבר, 2011 הסתכם בכ- 162 מיליון דולר, לעומת כ- 248 מיליון דולר נכון ליום 31 בדצמבר, 2010.
כחלק מהערכות לקראת 2012 החליטו חברי דירקטוריון חברת התעופה על קיצוץ של 20% משכרם, וחברי הנהלה הורידו את השכר ב-10%.
עלות שכרו של מנכ"ל אל על אליעזר שקדי הסתכמה ב-2011 ב-2.85 מיליון שקל עם שכר חודשי של 166 אלף שקלים. בשנת 2010 הרוויח שקדי 16.8 מיליון שקלים. עלות שכרו היו"ר עמיקם כהן הסתכמה ב-1.3 מיליון שקלים.
שקדי סיכם ואמר כי "השנה הייתה מאוד לא פשוטה , נעלמו מהמפה מספר חברות תעופה אשר סיימו את דרכן בעת האחרונה. אנחנו מחויבים ונערכים למאמץ מתמשך ורציני להתמודדות עם השינויים בכלכלה בישראל, באירופה, ובעולם, עם המצב הפוליטי הלא יציב במזרח התיכון, עם תנאי השוק המאתגרים ועם התחרות.
הוא הוסיף כי נקיטת מאמצי התייעלות רציניים ומהלכים לשיפור מתמיד הם המפתח להמשך שימור מעמדה של אל על בענף התעופה"
בואו להמשיך לדבר על זה בפורום בורסה ושוק ההון-
