השר כץ: "היום נולדה הרכבת החדשה"
במסגרת ההסכם נחתם ברכבת העובדים התפשרו על כך ש-30% מעבודות התחזוקה ייצאו למיקור חוץ. עיני: "המטרה שלנו הייתה להשאיר את התחזוקה בידי העובדים". אדרעי: אני שמחה לברך על המוגמר. זו מתיחת פנים גם לעובדים שייתנו שירות טוב יותר לציבור"
שר התחבורה ישראל כץ, שלא היה שותף למגעים שהתקיימו במהלך הלילה ועודכן על כך מרחוק, התיישב לצידו של יו"ר ההסתדרות עופר עיני, בחדר הישיבות הסמוך ללשכתו של עיני, ולצידם נציגי ההסתדרות, וועד העובדים והנהלת הרכבת.
את מסיבת העיתונאים פתח השר כץ שאמר כי "אני קודם כל מודה לכל מי שהיה שותף למשא ומתן הלילה, והביא לסיום "ההליך המתמשך" בין וועד העובדים להנהלה. היום נולדה רכבת חדשה".
אם שואלים אותי מי ניצח אני חושב שמי שניצח זה הציבור. היו ויכוחים היו עימותים. אני הרגשתי שאני מייצג את הציבור מכיוון הממשלה, וההסתדרות ייצגה את הציבור מצד העובדים".
יו"ר ההסתדרות עופר עיני התייחס לעימותים הרבים בין העובדים וההנהלה ואמר: "היה משבר מתמשך בין ההנהלה לעובדי הרכבת, אבל גם היה מבחינתנו עניין עקרוני. המטרה שלנו הייתה להשאיר את התחזוקה בידי העובדים, מאחר שאנחנו חושבים שרכבת ישראל צריכה להיות באחריות ובידי הממשלה ברוב חלקיה, והמטרה הזו הושגה".

יו"ר וועד העובדים גילה אדרעי, אמרה במסיבת העיתונאים: "אני שמחה לברך על המוגמר. זו מתיחת פנים גם לעובדים שייתנו שירות טוב יותר לציבור. הגענו להסכמות שנדע לחיות איתם. עובדי הרכבת יכולים להיות גאים במקום עבודתם".
עיני הוסיף כי "זה היה מאבק ארוך וקשה, אבל תמיד אמרתי שפתרונות אפשר לייצר רק במהלך מו"מ". עיני אף פנה ישירות לשר התחבורה שישב לצידו, ואמר : "ידידי שר התחבורה, דע לך אולי יש לך רפורמות אחרות בהמשך, הדרך היחידה להגיע לפתרונות היא רק סביב שולחן המשא ומתן".
"צר לי שהמאבק הגיע לעיתים לפסים קיצוניים, אולי יותר מדי. בואו נזכור שכשמדברים על הציבור, גם העובדים הם חלק מהציבור.
מבחינת אדרעי והעובדים, הם התפשרו על כך ש30% מעבודות התחזוקה ברכבת, בתחומי הליבה של העבודה, ייצאו למיקור חוץ. מצד שני, הנהלת הרכבת ושר התחבורה ייאלצו להודיע לחברת בומברדייה שההסכם שחתמו עליו איתם רק לפני 3 שבועות באופן חד צדדי ללא הסכמת וועד העובדים לתחזוקת הקרונות החדשים שנרכשו מהם - מבוטל. בומברדייה, כמו ספקיות תחזוקה אחרות, תוכל רק להתמודד במסגרת מכרז על מערך הקרונות הישנים.