ניר גלעד: "סכנה להמשך קיומה של צים"
מנכ"ל החברה לישראל טוען: הממשלה חייבת לאפשר לצים להתמזג עם חברות בינלאומיות. צים הפסידה ב-2011 397 מיליון דולר לעומת רווח של 54 מיליון דולר ב-2010
גלעד אמר ל עסקים כי אם הממשלה לא תאפשר לצים לפצל את החברה לשתי חברות, כדי שתוכל להתמזג עם חברות בינלאומיות ולשתף איתן פעולה, לא יהיה ביכולתה לפעול בהפסדים הנוכחיים. לטענת גלעד, "הצורך לתת לצים לפעול כמו חברה רב-לאומית הפך להיות הכרח, שאי-עמידה בו היא סכנה להמשך קיומה של החברה. צים לא תוכל להמשיך ברמת הפסדים כזו לאורך זמן. בעתיד ילכו וייעלמו חברות בסדר גודל של צים. אנחנו מצפים שמה שהשרים הבטיחו ערב מכירת החברה ימומש כעת".
עם זאת, גלעד אופטימי כי אם מחירי ההובלה ב-2012 ימשיכו במגמת העלייה תוכל צים לצמצם משמעותית את ההפסדים שלה, וכהדבר תלוי גם במחירי הדלק.

ניר גלעד. ''בהפסדים הנוכחיים צים לא יכולה לפעול''
רובי קסטרו
היקף ההתחייבויות הפיננסיות של צים עומד על 2.517 מיליארד דולר ב-2011. צים מציינת בדוחותיה כי נכון למועד הדוח היא השיגה ויתורים ותיקונים לאמות המידה הפיננסיות עם חלק מהבנקים, ועם יתר הבנקים הושגו הסכמות עקרוניות אשר נמצאות כעת לפני חתימה. להערכת צים, השלמת ההסכמים צפויה בתקופה הקרובה. לדעת החברה, היא צפויה
לעמוד בכל התנאים הנדרשים, דבר שימנע דרישה לפירעון מוקדם של ההלוואות. צים תצטרך לגייס כ-200 מיליון דולר, מתוכם תידרש החברה לישראל להזרים כ-50 מיליון דולר.
אחרי חודשיים של מו"מ חתמה החברה ביום רביעי שעבר על הסכם חדש עם ועד העובדים. העובדים הסכימו בין היתר לדחות עליות שכר מהשנה לשנה הבאה.
בואו להמשיך לדבר על זה בפורום בורסה ושוק ההון-
