אז למה בעצם פייסבוק רכשה את אינסטגרם?

פייסבוק זיהתה באינסטגרם הקטנה והצומחת על 30 מיליון משתמשיה איום. מארק צוקרברג מבין שבבעיה הכי גדולה צריך לטפל כשהיא עוד קטנה. על הדרך אולי גם אנשי אינסטגרם ילמדו את ענקית האינטרנט דבר או שניים על עיצוב וממשק כיפי

דורון פישלר | 10/4/2012 10:13 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
אח, פייסבוק, איך גדלת. אנחנו עוד זוכרים אותך כשאת היית החברה הקטנטנה הזאת שרק אתמול נולדה, ושהתפתחה כל כך מהר. זאת שכל הזמן אומרים שאולי גוגל תקנה באיזה סכום גדול. אולי מיליארד דולר, אפילו. ועכשיו פתאום את זו שקונה חברות אחרות במיליארדים. ועדיין, אפילו בקנה המידה המטורף של האינטרנט, הרכישה של אינסטגרם על ידי פייסבוק נראית כמו סיפור מהאגדות. איך חברה עם תשעה עובדים יכולה להיות שווה מיליארד דולר, איך?

חברות נרכשות מאחת משתי הסיבות הבאת: עבור הטכנולוגיה שלהן, או כהגנה עצמית. כשמישהו מאיים עליך, הדרך הטובה ביותר להגן על עצמך היא לקנות אותו. מבחינת טכנולוגיה, אינסטגרם לא עושה שום דבר שפייסבוק לא יכולה לעשות ; הרכישה קרובה יותר לסוג ההגנתי.

ושוב, שאלה: עם כל הכבוד לאינסטגרם, איזה איום היא כבר מהווה על הרשת החברתית הכי אימתנית באינטרנט? לאינסטגרם יש כיום כ-30 מיליון משתמשים. זה מספר מרשים בהחלט, כל עוד לא משווים אותו לפייסבוק, לה יש קרוב למיליארד. אינסטגרם עוסקת אך ורק בשיתוף תמונות, ובשרתיהם יש כבר יותר מ-150 מיליון תמונות  (נכון לסוף השנה שעברה); בפייסבוק, ששיתוף תמונות הוא רק אחד מהפעילויות שהיא מציעה, יש יותר מ-150 מיליארד תמונות – מאגר התמונות הגדול ביותר, בכל פורמט, בתולדות האנושות. איך שלא מסתכלים על זה, אינסטגרם היא כיום אחוזון קטן, פיפס זניח ביחס לפייסבוק הגדולה.


AP
מארק צוקרברג. מזהה איום ומטפל בו AP

אבל מארק צוקרברג מכיר היטב את השיעור בעניין עצי באובב שנלמד ב"הנסיך הקטן": בבעיה הכי גדולה  צריך לטפל כשהיא עוד קטנה. רשתות חברתיות מצליחות לא גדלות כמו עשב – הן גדלות כמו פונקציה מעריכית. בשבוע שעבר הושקה אפליקצית אינסטגרם לאנדרואיד – אחרי שעד היום היא היתה זמינה לאייפון בלבד – וחצתה את קו מיליון ההורדות בתוך 12 שעות. לא יהיה מופרך לנחש שעם הכניסה לשוק האנדרואיד, מספר המשתמשים באינסטגרם יכפיל את עצמו בחודשים הקרובים. אינסטגרם היא אולי עשב קטן כרגע, אבל לא רחוק היום שבו היא תהיה עץ באובב.

זו גם הסיבה שההחלטה להשאיר את אינסטגרם פעילה, במקום להטמיע אותה בתוך פייסבוק, היא כנראה ‏צעד נבון. פייסבוק מתקרבת לקצה גבול הגדילה שלה: כשלכל אדם, חברה או חתול יהיה חשבון ‏פייסבוק, לא יהיה

לה עוד לאן להתקדם. לאינסטגרם, לעומת זאת, יש עוד מרחב עצום לגדול בו עד שתגיע למצב שבו יהיה מובן מאליו שכולם שם, והיא לא נתפסת כתחליף לפייסבוק אלא כתוספת (המתקשרת עם פייסבוק, כמו גם עם רשתות חברתיות אחרות).

אינסטגרם חזקה בדיוק בנקודות שבהן פייסבוק חלשה. הדבר היחיד שאנשים עושים בפייסבוק יותר מלהסתכל בתמונות הוא להתלונן על הממשק המעצבן של פייסבוק; בטלפונים סלולריים המצב עוד יותר גרוע. אינסטגרם נבנתה קודם כל לסלולריים, ולא היתה מגיעה לאן שהגיעה אלמלא הממשק הפשוט והכיפי שלה. אולי היא אפילו תוכל ללמד את פייסבוק כמה דברים על עיצוב. אבל בין אם תצליח ובין אם לא – פייסבוק תרוויח מהרכישה. מיליארד דולר בשביל חברה בת שנה וחצי? זו עשויה להיות העיסקה הטובה ביותר שצוקרברג עשה מימיו.

כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

עוד ב''טכנולוגיה''

מדורים

  

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים