ליצור מותג: איך הופכים חברת סבונים קטנה למפעל יוקרתי בינלאומי?

צוות מיתוג של FLY-design מסביר צעד אחר צעד איך פיתח את המותג סבון סבון וחושף את סודות המקצוע מהרגע הראשון דרך השלבים שבדרך ועד למותג הסופי של המדפים בחנויות. מנכ"ליות משרד הקריאייטיב: "השאיפה לכל אורך הדרך הייתה לבנות מותג שייראה בינלאומי"

דנה כהן | 10/4/2012 15:00 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
כמעט ואין היום מישהו שלא שמע על המושגים "מיתוג" או "מותג", ועדיין, לא כולם מבינים מה זה בדיוק או מה בכלל ההבדל בין מותג לסתם מוצר. מיתוגו של מוצר אומר בעצם להבדיל אותו ממוצרים אחרים (כאלה שעונים אולי אפילו על אותו הצורך בדיוק), או במילים אחרות להעניק למוצר הספציפי הזה מכלול של הבטחות ייחודיות וצרכים חוויתיים שאין למוצרים אחרים.

בשבועות הקרובים נביא לכם סדרת כתבות שתיתן לנו הצצה מבפנים על תהליך המיתוג. בשיתוף פעולה עם משרדי מיתוג מהמובילים בשוק, נדגים מקרוב את תהליך העבודה ונחשוף את סודות המקצוע, מהרגע הראשון, דרך השלבים שבדרך ועד למותג הסופי שעל המדפים בחנויות.

והפעם, משרד המיתוג FLY-design) http://www.flydesign.co.il) מספר לנו על תהליך העבודה על המותג סבון סבון.
צילום: סטודיו דן לב
סבון של סבון סבון צילום: סטודיו דן לב
פיתוח המותג מחדש

סבון סבון היא חברה ישראלית המייצרת מספר מוצרים, בראשם ליין של סבונים אקולוגיים מוצקים העשויים על טהרת השמנים הצמחיים. הסבונים, שאינם מכילים תוספים מלאכותיים ומיוצרים בעבודת יד, מיועדים בעיקר לעזרה וטיפול בעור בעייתי הסובל מאקנה, סבוראה ועוד. החברה מייצרת את הסבונים בארץ מזה כעשור במפעל קטן באזור הרצליה. עד היום, נעשתה מכירת הסבונים דרך אתר האינטרנט של החברה, וכמעט ללא מיתוג - הסבונים נמכרו ארוזים בעטיפת צלופן פשוטה אשר עליה הודבקה מדבקה שהופקה באופן עצמי. עיקר הרוכשים היו בני נוער אשר חיפשו באינטרנט מענה לבעיית העור שלהם ונתקלו באתר החברה.

לפני מספר חודשים פנה הלקוח אל חברת FLY-design במטרה לפתח את המותג מחדש, באופן שיאפשר לו להגיע לקהלים חדשים, בהם גם שווקים בינלאומיים. הרעיון היה למתג את הסבונים מחדש כסבוני בוטיק יוקרתיים הפונים לפלחי אוכלוסיה שמוכנים להשקיע במוצר אקולוגי טבעי שעשוי לעזור להם בבעיות עור שונות ,שהדרך הכמעט יחידה שמטפלים בהן כיום היא בתרופות ומשחות רפואיות מחומרים סינטטיים.

"קהל היעד של

המוצר הינם אנשים או בני נוער הסובלים מפצעי בגרות או בעיות עור שונות וכן נשים המשתמשות במוצרי קוסמטיקה יקרים שהחברה יכולה להציע להן פתרונות טבעיים", מספרות קרן בכר-פוקס וענת ויידן מנכ"ליות משותפות של FLY-design, "אם משווים את הסבונים לקטגוריה של מוצרי טיפוח הרי שמחירם סביר ביותר בעוד שאם משווים אותם לסבוני רחצה טבעיים הנצאים בשוק, מחירם יראה יקר מאוד". האתגר של החברה היה, לדברי השתיים, לעצב אריזה אשר תוכל לדבר לטווח גילאים רחב ולשני המינים. בנוסף, האריזה צריכה הייתה לשדר את הפן הרפואי-טיפולי של הסבונים ובו זמנית להיראות כמוצר קוסמטי יוקרתי.

תהליך המיתוג של סבון סבון התחיל בישיבת בריף של צוות הקריאטיב בחברה יחד עם הלקוח. "הישיבה הזו התקיימה אחרי מחקר מעמיק של המתחרים בארץ ובעולם", אומרת ענת, "ולמידת המוצר שלנו על כל מאפייניו". יחד עם הלקוח נוצר בריף שהכיל את רשימת הערכים של המוצר ואת קהל היעד שלו. "רק לאחר שכולנו הרגשנו שיש בידינו את רשימת הערכים המדוייקת ביותר", היא מוסיפה, "התחלנו את עבודת העיצוב".

צילום: סטודיו דן לב
''קהל היעד של המוצר הינם אנשים הסובלים מבעיות עור'' צילום: סטודיו דן לב
"אריזה לא סטנדרטית של סבונים"

"במקרה זה ניתנו ללקוח ארבע אופציות שונות לבחירה, כאשר בכל אחת מהן הוא קיבל לוגו וסידרת אריזות ל- 3 סבונים שונים", מספרת קרן, "האופציה הראשונה היא זאת בה בחר בסופו של דבר הלקוח , באופציה השניה עשויה האריזה מחבק עם שטנץ מיוחד ומקופסא מקרטון טיבעי המדגיש את העובדה שמדובר בסבון אקולוגי.

האופציה השלישית "המוזהבת" מודפסת על נייר נטוול, כך שאפקט הזהב יהיה שקוע בנייר ולא מטאלי בוהק, ובזה היא מדגישה את האיכות המעולה של המוצר בצורה אורבנית ומעודנת. האופציה הרביעית היא האופציה הצעירה יותר, בעל הקו האורבני והעדכני ומשדרת חוויה של ניקיון וריח". בסוף הפרזנטציה בחר הלקוח בכיוון השלישי, אך הכעבור מספר ימים התחרט וחזר אליהן כאמור עם האופציה הראשונה.

"מכאן תהליך העבודה כבר נקבע על פי קצב הלקוח", ממשיכה קרן, "אנחנו העברנו את ההדמיה לבית הדפוס, במקרה זה "דפוס פדרבוש", והדפוס העביר לנו את הפריסה. אחר כך הושבנו את העיצוב על הפריסות עם התכנים על כל סבון שקיבלנו מהלקוח. ביום ההדפסה היינו שם כדי לעשות פיקוח דפוס, זאת אומרת עד שהצבעוניות תצא מושלמת (תעלה ירוק, תוריד אדום...)". לאחר מספר ימים כבר קיבל הלקוח את האריזות החדשות שלו.

"אין ספק שזוהי לא אריזה סטנדרטית של סבונים והשקענו בה הרבה מאוד מחשבה", אומרת ענת, "האריזה מיוצרת מנייר איכותי, נעשו בה השבחות דפוס פוייל, החבק נותן לה משחק ועניין וריבוי השכבות יוצר ציפיה אצל הלקוח עד לרגע שהוא נחשף לסבון".

צילום: סטודיו דן לב
''ריבוי השכבות יוצר ציפיה אצל הלקוח''. תהליך פתיחת הסבון צילום: סטודיו דן לב
כחלק מתהליך המיתוג עוצב גם אתר האינטרנט

"קהל היעד של המותג הוא עשירונים 7-10 ואילך", מסבירה קרן, "כאלה המוכנים להשקיע בעצמם ובגופם ולקבל את המיטב עבור כספם, קהל אשר מחפש איכות ויודע להעריך מוצרים טובים, ולכן, כמו המוצר כך גם האריזה מוקפדת ולא מתפשרת". האריזה של הסבונים מורכבת מארבע אלמנטים - הסבון עטוף בנייר אשר עליו מדבקה עם סוג הסבון, הבסיס - קרטון לבן וקשיח בו יושב הסבון, המכסה-קרטון לבן עליו הטבעת פוייל כסוף של לוגו החברה ולסיום חבק צידי צבעוני אשר אוגד את האריזה כולה.

החבקים מגיעים ב-7 צבעים שונים, שתפקידם לבדל בין הליינים השונים של הסבון. על החבק מודפס סוג הסבון, ייעודו, רכיביו, הוראות שימוש וכו'. "היה חשוב לנו להעביר את הרעיון שהמוצר הוא בעצם ירוק ואקולוגי, ומצאנו דרך מעניינת לעשות גם את זה. אם בעבר הסבון נעטף בנייר צלופן על מנת לשמור על איכותו וטריותו, הרי שבאריזה החדשה בחרנו לעטוף אותו בנייר שגם ישמור על איכותו וגם יהיה נאמן לערכי החברה. הנייר אל מול הצלופן הוא פיתרון ירוק יותר".

כאמור, יועד הסבון בעיקר לשיווק באינטרנט, וכחלק מתהליך המיתוג החדש של סבון סבון עוצב גם אתר האינטרנט של החברה http://www.sabonsabon.info/en/index.aspx. "האתר הינו אתר תדמיתי ומכירתי", אומרת ענת, "כלומר מאפשר ללקוח לקרוא על המוצרים, על תהליך הייצור, לשאול שאלות וגם לבצע רכישה. האתר שעיצבנו עובד בשפות אנגלית ורוסית ובימים אלו מיתרגם גם לספרדית ולשפות נוספות, מתוך מטרה לחדור לכמה שיותר שווקים בינלאומיים".

על מנת לעצב אתר בינלאומי נעשה בFLY-design מחקר רחב על השפה הגרפית באתרי אינטרנט בחו"ל, כמו גם על הטרמינולוגיה השיווקית, הצבעוניות וסגנון התמונות בהם משתמשים באתרים המשתייכים לעולם הקוסמטיקה. "בגלל העובדה שהאתר מתפקד גם כקטלוג מכירתי ( בשלב הזה לסבון סבון יש 7 מוצרים מובילים), תפקידנו היה לחשוב על מבנה ועיצוב של אתר, שיגרום ללקוח שנכנס אליו לחוות חוויה נעימה ולהרגיש שהגיע לחברה רצינית וגדולה עם מגוון רחב של מוצרים".

תהליך העבודה מול הלקוח היה מאתגר ומעניין", מסכמות ענת וקרן, "אחת המטרות העיקריות של הלקוח היה לחדור עם הברנד החדש לחו"ל והשאיפה לכל אורך הדרך הייתה לבנות מותג שייראה בינלאומי, תוך בדיקה של מי המתחרים שלנו בחו"ל ואיך המוצרים שלהם נראים. בנוסף, המוצר הוא גם טיפולי, גם קוסמטי ויוקרתי גם אורבני וגם ירוק- ואת כל אלה היו צריכים לשדר הלוגו והאריזות החדשות. בסופו של דבר יצרנו מותג עם קו נקי, מינימליסטי ומודרני עם צבעוניות נעימה שיכולה לשדר לתווך גילאים רחב, ואנחנו גאות מאוד בתוצאה".

הזכויות לכל העיצובים המופיעים בכתבה שמורות לסטודיו FLY design

כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

מדורים

  

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים