קרמבו גם בקיץ: מבחן טעימות הגלידה הגדול

דגמי הגלידה של קיץ 2012 התחפשו לקינוחים, ובמקררים תוכלו למצוא שלגוני פבלובה, טירמיסו ואפילו בקלווה. הדוגמים של עסקים שישי טעמו וליקקו את ההפתעות המתוקות של העונה החמה וחילקו ציונים לכולן

שרי מקובר בליקוב | 27/4/2012 11:12 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
התלהבות מסורבה המנטה ומשלגון הרימונים הממכר שאפיינו את אשתקד שככה, אנשים כבר התרגלו לטופי-זעתר עם נגיעות לימון ולגלידת בייגל משעממת בחמאת בוטנים, ומי שחוטף שיגור טילון אקסטרים מחוץ למרחב המוגן, זקוק ללא ספק לריגוש חדש.

אז יצרני הגלידה הצליחו להפתיע ועברו לקינוחים. דגמי גלידות ושלגוני קיץ 2012 התחפשו לעוגת גבינה ופירורים, למוס קרמבו, לקציפת פבלובה, לעוגת קונקורד, לבקלווה, לטירמיסו, לקפוצ'ינו ולאספרסו. חדשנות היא שם המשחק, ואם בעבר הגלידה היתה ליד, היום היא בעצמה העוגה, הקינוח, התוספת וגם השתייה החמה.

"זיהינו טרנד מובהק של קפה ותה והחלטנו לעלות עליו", אומר שי שלו מגלידות פלדמן. ולא רק הוא. גם שטראוס, נסטלה, בן אנד ג'ריס, האגן דאז וד"ר לק עפו העונה על קפאין והוציאו שלגון בטעם לימונענע, קרחון בטעם תה קר, טילון כדורי שוקולד וגלידת ממרח שוקולד השחר העולה. הכל עשיר ומתוק ומסעיר להפליא, ואם יתקדם כשורה, בשנה הבאה תוצע גלידת אנטריקוט.

דרך ארוכה עברה ישראל ממדינת ארטיק שוקו-שוקו למעצמת גלידת גורמה המגלגלת 1.2 מיליארד שקל בשנה. 22 סניפי ד"ר לק, מעין יהב בדרום ועד עכו בצפון, מייצגים את המהפך בקליפת אגוז. גם הם התחילו מדלפק קטן לגלידת שמנת ביפו שהפך בן יום לסופ-נאצי של הגלידות. היצרנים הבינו שאנשים מוכנים לשלם עבור גלידה איכותית, וטעם הווניל עם גרגרי המקל הטבעי, שפעם נחשד כמלוכלך, הפך לבסיס לגלידות גורמה.

חרף המחאה החברתית, המיתון וקמפיין הבריאות העולמי עונת הגלידות פרימיום 2012 מסתמנת כבר עתה כהצלחה גדולה. "בארה"ב הפער במכירות הגלידה בין הקיץ לבין החורף קטן יותר מאשר בישראל", אומר אבי זינגר, מנכ"ל חברת בן אנד ג'ריס. "עד לא מזמן ישבו אנשים בישראל מול התנור לבושים בסוודרים ולא חשבו על גלידה. בעלי הקיוסקים והפיצוציות היו מנתקים את המקפיא של השלגונים בחורף. רק לאחרונה אנשים מסתובבים בעולם ומודעים לתרבות אכילת גלידות בלי קשר למזג האוויר".

על-פי מדד נילסן, שנת 2012 החלה במגמת ירידה של 8% בשוק הגלידה התעשייתית, אך עד אמצע אפריל הוא קפץ ב-10%. מסקר מכון ברנדמן שנערך ביולי האחרון עולה כי 87% מהצרכנים קונים גלידות או שלגונים לבית ו-70% מהם רוכשים גלידה משפחתית. הצריכה הממוצעת של גלידה או שלגון היא 2.87 פעמים בשבוע, וממוצע שבועי של ילד הוא 2.58 פעמים ‏(בני 1-2‏), 3.14 ‏(בני 3-6‏) ו-3.88 ‏(בני 7-12‏).

בשוק הגלידות בישראל שתי שחקניות עיקריות: חברת שטראוס, שעל-פי נתוני נילסן מובילה בזכות היקף שוק של 58.7%, ונסטלה שחולשת על 23.7% מהשוק; גלידות פלדמן גורפת 7.6% ממנו. בשטח הסופר-פרימיום בן אנד ג'ריס מובילה עם נתח שוק של 70% ולהאגן דאז 30%. בתחום הגלידריות בפריסה מובילה ד"ר לק.

הנתונים מבחינים בין שלגונים וקרחונים ‏(אימפלס‏) לבין גלידות משפחתיות: על-פי סקר סטורנקסט ‏(שלא מביא בחשבון את הפיצוציות‏), שוק האימפלס מהווה 55% מסך הגלידות, ולשטראוס 45.8% ממנו, לנסטלה 40.6% ולפלדמן 7%. בשנתיים האחרונות עשה תחום שלגוני הילדים קפיצה מדהימה וצמח ב-27%. כיום נתח השוק הזה עומד על 18% מכלל השלגונים, ומתוכו נסטלה מובילה בזכות 51.8% ולשטראוס 46.9%.

"קיימות 3 מגמות מובילות בשוק הישראלי", אומר איתי אשר, מנהל השיווק של גלידות שטראוס. "עלייה בדרישה לגלידות פרימיום עשירות עם תוספות, עלייה בביקוש לגלידות עם יותר מרכיבי פרי שאחוזי השומן שלהן פחותים והגדלת הצריכה בקטגוריית הילדים".

הגבר הישראלי, מתברר, נחשב לצרכן גלידה כבד יותר מהאישה, אבל לשמרן ממנה בבחירת הטעמים. נשים מתחברות לטרנד גלידות בריאות לעומת גברים שמעוניינים בגלידות עונג. "ההתמקדות השנה היא בפינוק ובעושר רכיבים לצד תרבות שמבוססת על בתי קפה", אומרת סיגל פרוז'נסקי, סמנכ"לית שיווק, פיתוח ואסטרטגיה בנסטלה. "השלגונים מועשרים בוויטמין די ובסידן, והם נועדו לקרוץ לעולם הבריאות, שלפעמים נתפס רציני ונוקשה, ולהוכיח שאפשר לשלב בריאות וטעם".

"הטרנד בגלידות השנה הוא תחום הדיאט", מאפיין שי שלו מפלדמן. "הוצאנו לשוק סדרה רחבה של מוצרים המתבססים על גלידת יוגורט וגלידות ושלגוני סורבה על בסיס פירות, המציעים צורה וטעם במינימום קלוריות. פיתחנו טעם עשיר של גלידות שמנת ב-87 קלוריות למנה לעומת 300, ובמבחן עיוור אי אפשר לחשוד שמדובר במנה דיאטטית".

עשרות ילדים, צעירים ומבוגרים דגמו את הגלידה שתככב במקפיאים הקיץ ואפיינו אותה: רעננה, פרועה, קלילה, מאתגרת, רומנטית, שובבה ומפתיעה. היה מתוק.
צילום: ראובן קסטרו.
ממוצע צריכה של 4 גלידות בשבוע צילום: ראובן קסטרו.
ילדים ‏(3–7‏): מותגים וכוכבי תרבות

ילדים מעדיפים שלגונים שמייצגים כוכבי תרבות ומותגים על פני גלידות בטעמי ענבים, מסטיק שוקולד ווניל. הלהיט הוא תוספת בלתי מתכלה, כמו בובת משחק או מקל מסטיק.

3 המבוקשים - גלידה

גלידת קרמבו ‏(ד"ר לק‏) - השילוב האטרקטיבי של קרמבו וגלידה משך את הדוגמים לטעום אותה. הילדים נהנו מהמרקם הרך וממתיקות הגלידה.

דבר הדוגם: "גם גלידה, גם קרמבו".

קליק ‏(שטראוס‏) - הילדים התלהבו מהממתק המוכר שהתחפש לכדורי גלידת וניל מצופים שוקולד. כמות הכדורים בחבילה תואמת את תיאבון הילדים, הגלידה רכה במידה וציפוי השוקולד מעולה.
דבר הדוגם: "אפשר לשחק בזה?".

גלידת שוקולד ‏(בן אנד ג'ריס‏) - דרישת הילדים לטעום גלידת שוקולד נקייה היתה כמעט בלתי אפשרית אל מול שפע התוספות היצירתיות. גלידת השוקולד של בן אנד ג'ריס נטולת קישוטים, עשירה וסמיכה, ואם מוציאים אותה לאוויר העולם מבעוד מועד, היא גמישה ונמסה בפה.

דבר הדוגם: "שוקולד בטעם גלידה".

3 המבוקשים - שלגונים

שלגון אנגרי בירדס ‏(נסטלה‏) - הבובה היתה הדבר העיקרי והשלגון היה התוספת. בניגוד לקרחון רגיל, זה שרבט בעל מרקם רך ונימוח בטעמי אננס וענבים האהובים על ילדים.

דבר הדוגם: "כבר יש לי 8 בובות".

מסטיגם ‏(שטראוס‏) - בתחילה הדוגמים ביקשו את מקל המסטיק, וטעימת הארטיק הפכה זניחה בדרך אל הפרס. בהמשך אכן התגלה ייחודו של המסטיק: מתוק מאוד,

רך במידה וצבעוני.

דבר הדוגם: "אתה את הארטיק, אני את המקל".

שלגון שוקולד השחר העולה ‏(גלידות פלדמן‏) - ילדים אוהבים שוקולד ובגרסת השלגון "שוקו-שוקו" - שוקולד מצופה שוקולד. הטעם נפלא, הציפוי מתפצח בפה והשלגון לא ענק כמקובל, אלא גודלו בינוני והולם ילדים. הקטע הנוסטלגי עשה את זה גם לאמהות.

דבר הדוגם: "השוקו-שוקו החדש".

יח''צ
חטיפי גלידה של קליק. הילדים התלהבו יח''צ
צעירים ‏(20–25‏): חדשנות ויצירתיות

חדשנות היא מנוע צמיחה אטרקטיבי במיוחד בקרב צעירים, לכן המגמה במדגם הטעימה היתה גודל משתנה, תוספות מפתיעות ומרקמים וצבעים יצירתיים. בתחילה הצהירו הבנות על נטייה לעונג מופחת קלוריות, אבל במבחן הרשו לעצמן להתפרע הרבה יותר מהבנים.

3 המבוקשים - גלידה

גלידת מילק & קוקיס ‏(בן אנד ג'ריס‏) - צעירים אוהבים גלידה עם עוגיות, והמילק & קוקיס משדרגת את הווניל באמצעות עוגיות הסנדוויץ' הקלאסי. בגלידת השמנת שברי עוגיות שוקולד ועוגיות שוקולד צ'יפס בתוספת טפטופי שוקולד. הדוגמים מצאו בגלידה הזאת שילוב מנצח של טעם, מרקם ומתיקות.

דבר הדוגם: "מזכיר סופלה שוקולד עם כדור וניל, אבל טעים יותר".

גלידת וניל עם קרמל ופרלינים ‏(האגן דאז‏) - גלידה מעולה ממש, צפופה, סמיכה ומתוקה להתפקע. מרקם הווניל עשיר וטעמו עז, ואליו מצטרפים צ'אנקים של קרמל וחתיכות שוקולד-פרלינים-טופי-ביסקוויט. זו גלידה מקורית וייחודית.

דבר הדוגמת: "שווה את הקלוריות".

ג'ויה קוקוס שקדים ושוקולד ‏(נסטלה‏) - גלידה מפנקת עתירת שוקולד, וניל, שקדים וקוקוס שהצעירים אכלו בעונג ובלי נקיפות מצפון מיותרות. זו גלידת פרימיום דחוסה אבל לא דחוסה מדי, כבדה אך במידה, קל לחצוב מתוכה כדורים, המרקם שלה עשיר והיא מתוקה במידה.

דבר הדוגם: "הקוקוס מטיס לירח".

3 המבוקשים - שלגונים

מגנום דאבל שוקולד עם נוגט ‏(שטראוס‏) - שלגון שמנת בטעם וניל עם נגיעות נוגט ובציפוי שוקולד לבן ושוקולד חלב. להיט. הדוגמים זיהו במגנום שיאים חדשים של עונג. הווניל משתלב היטב עם רסיסי הנוגט, והציפוי הכפול פתר את הדילמה באיזה מגנום לבחור - לבן או חום. שני ציפויי השוקולד מעולים.

דבר הדוגמת: "קטלני".

טילון אקסטרים שוקולד קוקוס ‏(נסטלה‏) - טילון שוקולד ענק עם נגיעות קוקוס בתוך ופל מצופה שוקולד. הדוגמים טענו שטעמו עשיר מזה של הטילונים המוכרים והתמוגגו מטעם הקוקוס שהשתלב עם השוקולד בלי שטעם אחד השתלט על הטעם האחר. ציפוי השוקולד הפך את הגביע לעונג בפני עצמו.
דבר הדוגמת: "הצ'ופצ'יק של הוופל עליי".

שלגון יוגורט מנגו אפרסק ‏(גלידות פלדמן‏) - פחות מ-1% שומן, המון פרי טבעי ו-70 קלוריות לשלגון הפכו את הארטיק הטעים הזה ללהיט בעיקר בקרב הדוגמות.

מדובר בשלגון יפהפה המכיל ליבת יוגורט בעלת מרקם דחוס וסביבו הילה כתומה של פירות בשמנת. איש לא היה מצליח לנחש שמדובר בשלגון דל קלוריות.

דבר הדוגמת: "שלגון שהוא תכשיט".

יח''צ
דאבל מגנום. ציפוי שוקולד קטלני יח''צ
מבוגרים ‏(40–60‏): עשירים ודלי קלוריות

הם מזהים ניחוח חו"ל, מעדיפים גלידה עשירה וכבדה עם כמה שיותר תוספות, אבל גם קפדנים בבדיקת המרכיבים הטבעיים וסולדים מתחליפים ומצבעי מאכל. בקבוצת גיל זו של המבוגרים בולט השוני בין הגברים המחפשים ומעדיפים גלידות עשירות ושלגונים עתירי שמנת ובין הנשים שרוצות להתענג במחיר קלורי מופחת. על-פי רוב הגברים מעדיפים טעמי שוקולד עמוסים בתוספות; הנשים בוחרות בגלידות נטולות תוספות.

3 המבוקשים - גלידה

וניל עם נגיעות לימון ‏(גלידות פלדמן‏) - גלידה בטעם וניל עם נטיפי שוקולד לימון, תמימה למראה, התגלתה כאחת ההברקות של העונה הבאה. הדוגמים מצאו בה מרקם חלק וקרמי, טעם עשיר וקטיפתי ונגיעות לימון עדינות המפתיעות לטובה. הגלידה אוורירית ונמסה בפה.

דבר הדוגמים: "מוצר מרענן, מקורי, מפתיע".

שוקולד בלגי ‏(האגן דאז‏) - הפשטות הקלאסית של גלידת שוקולד עולה מדרגה. ניכרים איכות הרכיבים והמרקם העשיר, והדוגמים היטיבו להבחין בין השוקולד האריסטוקרטי לבין השוקולד הפשוט. זו גלידה בעלת מרקם דחוס ועשיר, שפשוט מפצירה לטעום ולהתפעם.

דבר הדוגמים: "סימפוניה של טעמים".

סורבה שוקולד ‏(ד"ר לק‏) - סורבה השוקולד הפתיע לטובה בדיוק כמו גלידת נגיעות הלימון. הברקה מקורית ורעננה למקפא שוקולד שמשלב מרקם קפוא-נמס ומתיקות מתונה. 3 מהדוגמים לא היססו לטעון שזה הסורבה הטעים ביותר שאכלו מעודם.

דבר הדוגמים: "שווה משקלו בזהב".

3 המבוקשים - שלגונים

מגנום לבן ‏(שטראוס‏) - שלגון גלידת שמנת מעולה בציפוי שוקולד חלב הפך לחגיגת טעמים. טעמו הייחודי של השוקולד הלבן משתלב עם גלידת הווניל. צירוף הציפוי הקשה, המתפצח והנמס לגלידה הרכה העצים את העונג.

דבר הדוגמים: "פינוק רומנטי".

מילק בר פקאן ומייפל פאדג' ‏(גלידות פלדמן‏) - שלגון השמנת המעולה שטעמו פקאן, מייפל ופאדג', העטוף שוקולד, אגוזי מלך ולוז, גרם לדוגמים להניח לחישובי הקלוריות ולהתמסר כל כולם לטעם העז והמרוכז. הניגוד בין הגלידה הנימוחה לבין אריזת השוקולד המפצפצת עשה את העבודה.

דבר הדוגמים: "פצפוץ פצצה".

קוקילידה ‏(נסטלה‏) - עוגיות שוקולד צ'יפס עשירות מנוקדות אגוזים ושקדים, ובתוכן אי של גלידת וניל מעולה.

הדוגמים קראו לה "קסטלידה" על שם הקסטה המיתולוגית, טענו שהיחס בין העוגייה הקשה לבין הגלידה הרכה הוא הטריק האמיתי וראו בה שילוב מושלם של טעם ומרקם.

דבר הדוגם: "משהו לרוץ איתו".

צילום: יחצ.
גלידת מילק אנד קוקיז של בן אנד ג'ריז. שילוב מנצח צילום: יחצ.
בואו להמשיך לדבר על זה בפורום צרכנות-
כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

מדורים

  

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים