האוצר הרחיב ההטבות לכלי רכב חשמליים
במהלך שמטרתו לעודד כלי רכב ידידותיים לסביבה, הוחלט בין היתר כי המס על רכבים חשמליים יופחת ל-8% בשנים 2012-2013 והמס לרכבים ההיברידיים לא יעלה
- חדשות רעות לשי אגסי: ועדת זליכה מגיעה לכנסת

מכונית חשמלית. "מפחיתה ב- 50% את זיהום האוויר" גיזמודו - צילום מסך
כמו כן, הוחלט לקבוע מדרגת מס קניה מיוחדת לרכב היברידי מסוג "פלאג-אין" בשיעור 20% עד לסוף שנת 2013, עם מתווה העלאה מדורג לשיעור של 30% לשנת 2014, 45% לשנת 2015, 60% בשנת 2016, ומס בשיעור מלא החל משנת 2017.
"הטבות המס יינתנו על סמך מאפייני הזיהום"
דובר המשרד מציין ש"ההחלטה למתן תמריצים לעידוד השימוש ברכבים בעלי הנעה אלטרנטיבית (כגון היברידית או חשמלית) נובעת מהעובדה שהנעה זו מצמצמת את פליטות המזהמים מכלי הרכב, להן ההשפעה המשמעותית ביותר על בריאות הציבור. השימוש ברכב היברידי מפחית ב- 50% את זיהום האוויר ביחס לרכב בנזין. השימוש ברכב חשמלי יפחית - החל משנת 2016 - ב- 50% את זיהום האוויר ביחס לרכב בנזין".
עוד כותב הדובר ש"השאיפה במדיניות "המיסוי הירוק" היא להגיע, בטווח הארוך, לשוויון במיסוי בין כל סוגי הטכנולוגיות, כך שהטבות המס יינתנו אך ורק על סמך מאפייני הזיהום של רכב".
בפועל, הטבות המס הנוגעות
לכלי רכב היברידיים והיברידיים-נטענים (מכונית בעלת מנוע בעירה פנימית שיכולה לכסות קילומטראז' מסויים תוך שימוש בהנעה חשמלית בלבד) ניתנות על סמך הטכנולוגיה לבדה וללא קשר למידת זיהום האוויר שהם פולטים.
כך נוצר מצב אבסורדי שכלי רכב בעלי מערכות היברידיות פשוטות, שעלות הייצור שלהן נמוכה מכלי רכב היברידים יעילים ויקרים יותר, זוכים להטבת מס נדיבה למרות שהם פולטים יותר זיהום אוויר מכלי רכב לא היברידיים אך יעילים.
בנוסף, הטבת המס לא ניתנת לכלי רכב היברידיים בעלי מנועי דיזל, למרות שהטכנולוגיה שבהם דומה או אף מורכבת יותר מאשר בחלק מכלי הרכב ההיברידיים הפשוטים.

שברולט וולט. הטבת המס לא ניתנת לכלי רכב היברידיים בעלי מנועי דיזל
צילום: רויטרס