חברת גלידות שטראוס נכנסת לתחום הקפה הקר
החברה תשווק את המותג "קפה זירו" המציע קפה קר עם "קריסטלי קרח" - פטנט של חברת יוניליוור. המוצרים ישווקו בפיצוציות וחנויות הנוחות

קפה זירו של שטראוס צילום: יחצ.
המוצרים ישווקו בפיצוציות וחנויות נוחות, ויהוו תחליף לאייס קפה המוצע באותם מקומות. במהלך זה יוצרת יוניליוור תחרות מבית, לקפה יטבתה שבבעלות שטראוס, אשר עדיין מחזיקה 10% מגלידות שטראוס. גם שמו של המוצר "קפה זירו" עלול להטריד את החברה המרכזית למשקאות המשווקת את קוקה קולה זירו לאותן נקודות מכירה.
יוניליוור השקיעה כמיליון שקל בהחדרת המותג לישראל, אולם בשלב זה לא צפויה החברה לתמוך שיווקית במהלך והדבר יבחן שנית רק בשנה הבאה.
הסדרה כוללת בשלב הראשון 3 טעמים: אספרסו, קפוצינו ומוקצ'ינו, המוגשים בכוס קפה מנייר, עם יריעה אטימה שמעליה מכסה, לתוכו ניתן להכניס את הקשית. הקפה, בדומה לגלידה, עשוי מאבקת חלב ומגיע בטמפרטורה של מינוס 10 מעלות, השומרת על קריסטלי הקרח, אך מותירה אותו במרקם המאפשר שתייה של משקה סמיך. בחלק מהמדינות הורחב מגוון הטעמים
למשקאות פרי וככל הנראה אחרי הטמעת הקונספט, גם בישראל ישווקו טעמים נוספים.
בחברה מקווים לקחת נתח שוק על חשבון האייס קפה, המוצע בפיצוציות במיכלי מזיגה, שאינם סטריליים ולצרכן אין דרך לדעת מה הרכב המוצר בדיוק. מחירה של כוס קפה, המגיעה בגודל אחיד ובמשקל 155 גרם, תעלה 12 שקל. בחברה טוענים כי למשווק נותר מרווח ממכירת הקפה, שעשוי לגרום לו להעדיפו על הכנה עצמאית של אייס קפה במיכלי מזיגה.
זירו קפה הושק על ידי יוניליוור בעולם לפני כארבע שנים וזכה להצלחה באיטליה, ספרד, הולנד, בלגיה, יוון וטורקיה. בשנת 2010 נמכרו מיליוני כוסות באיטליה ומאות אלפי כוסות במדינות באירופה כמו יוון, ספרד, בלגיה ועוד.
הקפה יוצג בנקודות מכירה נבחרות, בהן תנועת לקוחות רבה, במקררים יעודיים, עליהם נכתב: "האם זה קפה? האם זאת גלידה?" על פי הערכות בישראל נמכרות כ-30 מיליון כוסות אייס קפה בשנה, בעיקר בבתי קפה, קיוסקים וחנויות נוחות. הערכות בחברה הן כי רק 30% מהקפה ממותג ואילו כל היתר מוכן עצמאית בפיצוציות. ביוניליוור מבקשים להגיע בתוך שנה למליון כוסות קפה ובתוך 3 שנים ל-3 מיליון כוסות בשנה.
בואו להמשיך לדבר על זה בפורום צרכנות-
