מדד אמון הצרכנים ירד ב6%- בשנה
לפי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, פסימיות הציבור בישראל לגבי עתידם הכלכלי גברה בחודש אפריל. הכי פסימיים: הערבים והמובטלים

המובטלים, פסימיים לגבי עתידם פלאש 90
המובטלים פסימיים יותר מהמועסקים - מינוס 23% מול מינוס .19% חסרי הבגרות פסימיים יותר מבעלי תואר אקדמי. הפסימיות של הציבור בישראל גברה בחודש אפריל ביחס לשורה של נתונים עתידיים: המצב הכלכלי של משק הבית ושל המדינה, חיסכון משק הבית ומספר המובטלים.
מדד אמון הצרכנים נהוג בכל מדינות הOECD- ומשקף את תחושות הציבור בנוגע למצב הכלכלי ולעתידו האישי (אבטלה, חסכונות). תוצאות הסקר משמשות לניתוח המציאות הכלכלית-חברתית במדינות השונות ולעיצוב המדיניות הכלכלית.
ככל שמדד האמון קרוב למינוס 100% הוא מעיד על פסימיות רבה יותר וחששות כבדים של הציבור. מנגד, ככל שמדד האמון קרוב ל100%- הוא מעיד על אופטימיות גדולה יותר בקרב הציבור: הציבור מאמין במשק ומצפה לשיפור ניכר במצבו הכלכלי בעתיד. כשהמדד קרוב ל0- הוא מבטא היעדר ציפיות לשינוי במצב הקיים.
מדד אמון הצרכנים בישראל נמוך מזה בצרפת, בגרמניה ובשבדיה, אולם גבוה מזה בבריטניה, בספרד, באיטליה וביוון. ביוון ובפורטוגל,
הנמצאות במשבר כלכלי עמוק, הגיע באפריל מדד אמון הצרכנים למינוס 79% ולמינוס 53% בהתאמה.
בואו להמשיך לדבר על זה בפורום צרכנות-
