הממונה על ההגבלים התערב בהסכמים בין חברות האשראי
רגע לפני כניסתו לתוקף של חוק ישראכרט, המתיר לחברות כאל ולאומי קארד לסלוק את כרטיסי ישראכרט, קבע דייויד גילה כי ישראכרט לא תוכל לגבות תמלוגים משתי החברות. החל ממחר, יוכלו כאל ולאומי קארד לסלוק כרטיסי ישראכרט מבלי לשלם עמלה נוספת

אך הממונה על ההגבלים העסקיים, דייויד גילה, קבע כי השתיים יחלו ממחר לסלוק את כרטיסי ישראכרט מבלי לשלם עמלה לחברה למשך שלושה חודשים, כאשר בתקופה הזו יבחן העניין, והממונה ישקול האם יש מקום לכך שהחברות ישלמו לשיראכרט תמלוגים.
ההסכם בין כאל לישראכרט הושג היום (ב') לפנות בוקר, לאחר משא ומתן שנמשך כל הלילה. לאומי קארד הגיעה עם ישראכרט להסכמות לפני כחודש. גורמים בשוק טוענים כי העמלה עליה סיכמה כאל מהווה רבע מזו שסיכמה לאומי קארד לפני כחודש. כאמור, נכון לעכשיו לא תשולם כל עמלה.
מחר (ג') אמור היה להיכנס לתוקף החוק המוכר כ"חוק ישראכרט", שנועד לשבור את המונופול של החברה המאפשר רק לה לסלוק את כרטיסי מותג ישראכרט, שמחזיק כ-17% מכרטיסי האשראי. כפועל יוצא מהחוק יתאפשר לכאל ולאומי קארד לסלוק את כרטיסי ישראכרט ולבתי העסק תהיה בחירה אמיתית בין שלוש החברות, כך שישראכרט לא תהיה עוד ברירת המחדל שלהם.
החוק אמור להגביר את התחרות בשוק של 2 מיליארד שקל בשנה, ולהוריד את העמלות שמשלמים בתי העסק לחברות האשראי. כיום עמלת הסליקה נעה בין 1% ל-2%, כאשר ככל שהעסק קטן יותר ורחוק יותר מהמרכז, הוא משלם עמלה גבוהה יותר.
בתקופה האחרונה, טרם כניסת החוק לתוקף, נפתח מאבק בין
לאומי קארד הסכימה לכך, וכאמור לפני כחודש חתמו החברות על הסכם, תוך שהן מסרבות לחשוף לציבור את שיעור התמלוגים. כאל סירבה לקבל את תנאיה של ישראכרט, כשבמקביל אותת לשוק הממונה על ההגבלים כי הוא נוטה שלא לקבל את ההסכם בין לאומי קארד לישראכרט, וכיום כאמור הבהיר את עמדתו בצורה רשמית.