ייצוגית נגד ישראכרט ב-373 מיליון שקלים

בעלי אתר חדשני לקופונים בשם 'סקופון' תובעים את חברת כרטיסי האשראי בטענה כי "לא פעלה לסגירת פרצת אבטחה המאפשרת ביצוע אלפי עסקאות זדון ברשת"

זוהר שחר לוי | 20/5/2012 21:49 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
תגיות: ישראכרט
תביעה ייצוגית על סך 373 מיליון שקלים, הוגשה הבוקר לביהמ"ש המחוזי בתל אביב (יום א' ה-20 במאי) נגד חברת ישראכרט, ע"י עו"ד אלדר אדטו, בבסיס התביעה עומדת טענה לפרצת אבטחה חמורה, שגררה לכאורה הפסדים כבדים לציבור גדול של בעלי עסקים בארץ, כתוצאה מעסקאות שנעשו באינטרנט ('עסקאות במסמך חסר').

"הפרצה יכולה לפגוע בכל אחד מאתנו" 
את הבקשה להכיר בתביעה כתובענה ייצוגית הגיש עו"ד אדטו בשם בעלי אתר הקופונים 'סקופון'  www.skupon.co.il אשר בחודשים האחרונים שמו לב למספר רב של עסקאות אשר בוטלו בדיעבד באתרם, תחת ההגדרה 'עסקאות מוכחשות', ואשר גרמו להם, לטענתם, הפסד כספי לא מבוטל.
במסגרת התביעה תיעדו התובעים, בין השאר בסרטי וידאו, את הקלות הבלתי נסבלת, לכאורה, של הונאת האשראי, שניתן היה לעורכה לטענתם, כמעט בכל אתר ישראלי ברשת המאפשר קניית מוצרים, הזמנת שירותים או תשלום קנסות וחשבונות.

התובעים הדגימו בסרטים כיצד כל אדם בישראל יכול לרכוש, לכאורה באין מפריע, כרטיסים למופעי בידור, כרטיסי טיסה וחבילות נופש, מוצרי מזון, מוצרי חשמל, ושירותים שונים  - ואפילו לשלם חובות, אגרות וקנסות – כל זאת בעלות של עשרות אלפי שקלים – מבלי שהעלויות ייפלו עליו, ומבלי שניתן יהיה לאתרו ולהיפרע ממנו.

בתביעה נטען כי פרצת האבטחה מתאפשרת ברוב האתרים המאפשרים סליקה. לדברי התובעים, מתחייבת חברת ישראכרט בפני עסקים הסולקים באמצעותה,
לערוך בדיקה להתאמת פרטי האשראי
בכל עסקה ועסקה, ואכן קיימת הפסקה של עשרות שניות לעיתים, עד לקבלת האישור לעסקה,
למרות שהתברר לכאורה, שרוב הפרטים למעשה כלל לא נבדקים.

לדברי התובעים, מנכ"ל ישראכרט והאחראי על האבטחה בחברה נפגשו עמם לפני מספר שבועות, ושמעו מהם על הפרצה, אך מאז ועד עתה לא פעלו, לטענת התובעים, לתיקונה, ולא סיפקו הסבר מדוע.


מחברת ישראכרט נמסר בתגובה: ע"פ חוק חיוב כרטיסי האשראי כל עסקת אשראי מקוונת, קרי שנעשתה באתרי האינטרנט, מבוטחת ומוגנת ובעל כרטיס האשראי מזוכה מיידית בסכום העסקה בכל שימוש שנעשה בכרטיסו שלא על ידו ושלא כדין,  וזאת ע"פ הצהרתו. לראייה, בפרשת "האקר הסעודי"  לא נפגע צרכן ישראלי אחד ולא נשא בעלויות עסקה שלא ביצע".

בהתייחס לכתב התביעה שהוגש אמש, מסרה חברת ישראכרט כי "החברה לומדת את כתב התביעה ותגיב עליו בערכאות המוסמכות".

בואו להמשיך לדבר על זה בפורום צרכנות-
כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

מדורים

  

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים