אל על הפסידה 24 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2012
ההפסד הצטמצם מ-43 מיליון דולר ברבעון המקביל בשנת 2011. ההכנסות מנוסעים עלו ב-7% אך מנגד נרשמה ירידה של 13% בפעילות מטענים. המנכ"ל: "החברה שוקדת על גיבוש אסטרטגיה עסקית לטווח הבינוני ולטווח הארוך"
סיבה נוספת שעזרה למאזני אל על ברבעון הנוכחי היא מכירת שני מנועים בפברואר 2012 מסוג CFM 56-7B והחכרתם מחדש, שהזרימו לכיסה רווח של כ-9 מיליון דולר ברבעון הראשון.
ההון העצמי של החברה, נכון ליום 31 במרץ, 2012 הסתכם ב- 142 מיליון דולר, לעומת 162 מיליון דולר ב- 31 בדצמבר, 2011. הקיטון בהון העצמי נובע בעיקר מההפסד לתקופה.
הוצאות הנהלה הסתכמו ב-24.7 מיליון דולר בהשוואה ל- 24.3 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד, גידול של 2%. אל על מפעילה כיום 37 מטוסים, 25 מהם בבעלות.
את תוצאות הרבעון הראשון של 2012 תלה מנכ"ל החברה אליעזר שקדי במחירי הדלק ובמשבר העולמי. "החברה עוסקת בהתאמתה למצב, לכן צמצמנו פעילות והמשכנו בצעדי ההתייעלות ושעות הטיסה פחתו בכ-9.8%, כמות המושבים שהחברה הציעה קטנה בכ-4.8%. תפעול נכון של מטוסי החברה הביא לכך ששיעור התפוסה של אל על עלה בכ-6% ל- 81.2%" מסביר שקדי.
"החברה שוקדת על גיבוש אסטרטגיה עסקית לטווח הבינוני ולטווח הארוך, אשר אמורה לבטא את היעדים והאסטרטגיה של החברה לשנים הבאות, תוך התאמת המצב הקיים להתפתחויות בשווקים העולמיים ובענף התעופה הבינלאומי. החברה שכרה לשם כך את שירותיה של חברת שלדור בע"מ, המתמחה בניהול תהליכי בניית אסטרטגיות. לצורך ניהול התהליך נעזרת חברת שלדור במומחי תעופה חיצוניים בינלאומיים ואנשי מקצוע מתוך החברה. בחירה ואישור התכנית האסטרטגית צפויה בחודשים הקרובים ולאחריה תוכן תכנית עבודה מפורטת".
בואו להמשיך לדבר על זה בפורום בורסה ושוק ההון-
