האם מערכת הביטחון תטרפד שת"פ בין קניה איירווייס לאל על?
חברת התעופה הקנייתית מעוניינת להפעיל 3 טיסות שבועיות בקו ניירובי-נתב"ג וליצור שיתוף פעולה עם אל על, אך למהלך נדרש אישור של השב"כ

מטוס אל על. כיום החברה מפעילה רק טיסה ישירה ליוהנסבורג יח''צ
מאז מתקפת הטרור במומבסה על מטוס ארקיע בשנת 2002 חברות התעופה הישראליות אינן רשאיות לטוס ליעדים באפריקה בשל הגבלות השב?כ ומערכת הביטחון. ארקיע, שניסתה להשיג אישורים חד-פעמיים עבור טיסות של צליינים מאפריקה בשנים האחרונות, לא הצליחה לעבור את מחסום הביטחון בגלל איום הטרור.
הקנייתים, שאופן סקיי מייצגים בישראל, מבקשים לא רק לחדש את הטיסות בקו שבין נתב"ג לניירובי, אלא גם ליצור שיתוף פעולה של
קוד שר עם חברת אל על, ובמסגרתו על כל טיסה של החברה הקנייתית יהיו כמה מושבים שיוקצו עבור החברה הישראלית. לשיתוף פעולה זה נדרש אישור השב"כ, מכיוון שמדובר למעשה בנוסעי אל על שמערכת הביטחון אחראית לביטחונם. ג'וזף אברהם, המנהל האזורי של קניה איירווייס שביקר בישראל, טוען כי החברה מתכננת להפעיל 3 טיסות שבועיות בקו ניירובי-נתב"ג במטוסי בואינג 737-800.
למעט טיסה ישירה של אל על לבירת דרום אפריקה יוהנסבורג, נתח השוק ההולך וגדל נופל כיום כולו לידיהן של חברות תעופה זרות, ובראשן אתיופיאן איירליינס. בעבר ניסו באל על ליצור קוד שר עם אתיופיאן, אך נתקבלו בסירוב. חברת אל על ואופן סקיי בחרו לא להגיב לידיעה.
בואו להמשיך לדבר על זה בפורום צרכנות-
