הרשתות החברתיות הפכו לשם נרדף להצלחה

מפרסמים ואנשי שיווק עושים שימוש ברשתות החברתיות כדי להעלות את החשיפה למותגים וליצור יח"צ. אבל לא תמיד הם עושים זאת בחכמה

זיו שיינפלד | 29/5/2012 16:12 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
אין ספק שבשנתיים האחרונות כל דבר שמתחרז עם המונח "מדיה חברתית" נהפך אוטומטית לפופולרי. המונחים באזז, ויראלי וניו-מדיה נהפכו מטבעות לשון למשווקים. כן, מדיה חברתית זהו תחום ששווה להתמקד בו בהקשר של חברות או ארגונים רבים, אך צריך גם לדעת לא לפזר את המיקוד על פלטפורמות רבות מדי.

כדאי לדבר בכמה מילים במעין נבואת מדיה חברתית, כזו הצופה את דעיכתן של הרשתות החברתיות החדשות הבאות עלינו לטובה, גם על הניסויים הקליניים שהמפרסמים והמשווקים מעבירים אותן בדרך להפוך לקומוניקט משוכתב במדורי השיווק באינטרנט.

אתר התיוגים החברתי פינטרסט הוא אחד האתרים שמקבלים תשומת לב רבה בקרב אנשי השיווק הדיגיטלי. מדוע? פינטרסט היא רשת חברתית דמוית לוח מודעות. מטרתה המוצהרת היא "לחבר בין כל האנשים בעולם באמצעות 'דברים' שמעניינים אותם." בגדול כל מי שנרשם לרשת יכול "לנעוץ"
(pin) נושא, לשתף ולהזמין את כל העוקבים שלו שיראו ויתרשמו.

בביצה המקומית כבר נעשו
כמה קמפיינים חביבים שבהם המפרסמים שלחו מתנות למשתמשי הרשת והם תייגו את החנות או את המותג. כל הפעילויות גובו בסרטון תדמית מהוקצע המספר על "הקמפיין החדשני." הכל טוב ויפה, אך השאלה שצריכה להישאל היא מה מטרת הקמפיין? האם השימוש ב"כוכב" החדש ברשת נעשה כדי להעלות את החשיפה ואת ערכי המותג או ליצור יחסי ציבור ובולטות לחברה המפרסמת ולארגון? את התשובה צריך גם בעולם הזה לתרגם למספרים. מי שמע, ראה ונחשף ואיך אפשר למדוד את זה ברמת ה"עלייה במכירות."

דבר זה נכון לרשתות ולאפליקציות חברתיות אחרות שהיום בתנופה ומחר יתחלפו בפלטפורמה חדשה, דוגמת האפליקציה לשיתוף תמונות אינסטגרם, שפייסבוק קנתה לאחרונה בלא פחות ממיליארד דולר, ואף אתר הציוצים המפורסם טוויטר.

מבחן הזמן והניסיון הוא כלי המדידה הטוב ביותר של כל משווק. מישהו חייב לבדוק אם הכלים הללו עובדים, אך לא בבזבוז משאבים גבוה מדי ובטח לא כדאי לפזר את המשאבים. כי זמן הוא משאב יקר מכסף.
כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

עוד ב''דעות''

כותרות קודמות
כותרות נוספות

מדורים

  

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים