מדברים במספרים: מתי כדאי להחליף את המכונית?
ההבדל בין ההבדל בין תצרוכת הדלק של מכונית חדשה ויעילה לזו של מכונית משומשת ו"בזבזנית" יכול להגיע ל-15-10 אחוז בממוצע. איך תחסכו עוד כמה שקלים בשני המקרים?

טויוטה GT86. מי שנוהג במכונית חדשה ישלם עשרות אלפי שקלים על ירידת הערך צילום: יחצ
מנגד, ההבדל בין תצרוכת הדלק של מכונית חדשה ויעילה לזו של מכונית משומשת ו"בזבזנית" יכול להגיע (באותם תנאי שימוש) ל-15-10 אחוז בממוצע.
בעוד שעלות המימון וירידת הערך הן עלויות קבועות, עלות הדלק משתנה כפונקציה של הקילומטראז' שמבוצע, ולכן פוטנציאל החיסכון משמעותי יותר עבור מי שמרבה בנסיעות, ולהפך.
מי שנוסע מעט מאוד - למשל, 7,500 ק"מ בשנה - ישתמש ב-625 ליטר דלק (במכונית שצורכת 12 קמ"ל) שיעלו לו כ-5,000 שקל. לעומתו, מי שנוסע 15,000 ק"מ ישלם 5,000 שקל נוספים (או 15,000 שקל, בשלוש שנים). עלייה של שקל לליטר במחיר הדלק תשפיע על בעלי הרכב הנ"ל ב-1,250-625 שקל לשנה.
ככל שעולה הקילומטראז, משתלם יותר לקנות מכונית חדשה
בשני המקרים, מי שנוהג במכונית שעולה 60 אלף שקל ישלם כ-5,500 שקל מימון לשלוש שנים ועוד כ-20 אלף שקל על ירידת ערך, ומי שנוהג במכונית שעולה 120 אלף שקל ישלם לפחות 30 אלף שקל נוספים (תוספת של עשרת אלפים שקל לשנה בממוצע) גם אם המכונית (החדשה או המשומשת) תהיה יעילה וחסכונית בכ-30 אחוז בתצרוכת הדלק שלה, עלויות המימון וירידת הערך לא ישתנו, ואילו עלות הדלק השנתית תצטמצם רק ב-1,500 שקל לשנה במקרה הראשון, או 3,000 שקל בשנה במקרה השני.
במילים פשוטות, ככל שהצורך בקילומטראז' נסיעה רב יותר, כך עשוי להיות משתלם יותר לעבור למכונית חדשה (מכל הבחינות, אגב) - בתנאי שהחדשה אכן חסכונית יותר בדלק מקודמתה - אבל סעיף הוצאות הדלק בכל מקרה מתקשה להשיג את סעיף ירידת הערך והמימון.
לעומת זאת, ניתן לחסוך לפחות 10 אחוז מתצרוכת הדלק גם בלי להחליף מכונית - למשל, על ידי הימנעות מנסיעות מיותרות, הגברת השימוש באופניים או בתחבורה ציבורית, או איחוד נסיעות ליעדים שונים.