טוויסט הוליוודי: ממלכת דיסני מנסה לחזור לימי הזוהר

וולט דיסני הפקידה את ניהול חטיבת הקולנוע המקרטעת שלה בידיו המנוסות של אלן הורן, שחזר מפנסיה כדי לשקם חברה שזועזעה בשנים האחרונות בעקבות תהפוכות ניהוליות וחוסר יציבות בקופות

אוון ס'צ'מילבסקי, לוס אנג'לס טיימס | 5/6/2012 20:00 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
עם מינויו של אלן הורן הוותיק לניהול חטיבת הקולנוע הבעייתית של וולט דיסני צירפה החברה לשורותיה את האיש שיצר את סדרת הלהיט הארי פוטר בניסיון להחזיר את הקסם לאולפנים ששלטו בעבר בשוק הסרטים לכל המשפחה.
  
מיקי מאוס מתוך הקלסיקה של דיסני
מיקי מאוס מתוך הקלסיקה של דיסני "פנטזיה" מהאתר הרשמי של וולט דיסני
נשיא וורנר ברדרס לשעבר מונה שוב בחודש יוני אשתקד לתפקיד בחברת האנימציה שסרטה "שלגייה ושבעת הגמדים" פתח ב-1937 תור זהב של סרטים מונפשים והפך את "מיקי מאוס," את "בת הים הקטנה" ואת "מלך האריות" לחלק בלתי נפרד מכל ילדות אמריקאית או מכל ילדות מערבית אחרת.

אך דיסני - פעם האולפן ההוליוודי היחיד שצופי הקולנוע הכירו כמותג - איבדה את דרכה. אמנם כל אחד מהסרטים "צעצוע של סיפור ,"3 "הנוקמים" ו"שודדי הקריבים: זרמים זרים" גרף יותר ממיליארד דולר בקופות, אך כמה מסרטי דיסני האחרונים כשלו בקרב קהלים רחבים, בהם "Prom" ו"ג'ון קרטר" - אחד הפלופים הגדולים בתולדות הקולנוע, ופגעו בתוצאות הפיננסיות של החברה.

הבחירה בהורן בן ה-69 אמורה להיות הימור בטוח שבאמצעותו תנסה דיסני לשקם חטיבה שזועזעה בידי שינויים ניהוליים ועליות ומורדות בקופות תחת המנהל היוצא ריץ' רוס, שעזב באפריל לאחר פחות משלוש שנים בתפקיד. הבחירה מחזירה את האולפן לידיו של מנהל קולנוע מסורתי. רוס, שהגיע מתעשיית הטלוויזיה, לא צלח את המעבר לקולנוע. "אלן לא רק נהנה מידע ומניסיון רב בתעשייה, הוא גם מבין לעומק את הקולנוע כאמנות וכעסק," מסר מנכ"ל דיסני רוברט אייגר בהודעה רשמית ששוחררה לאחר המינוי, "הוא זכה לכבוד בתעשייה בגין יכולתו להניע הצלחה אמנותית וכספית עצומה ומתמשכת, והוא ידוע ומוכר גם בשל טעמו המשובח ויושרו."

ההצעה של דיסני היתה טובה כדי לפתות את הורן לחזור מפנסיה. "אני לא שחקן גולף," התבדח הורן, "לוולט דיסני יש מוניטין של חברה יחידה במינה וההזדמנות להצטרף אליה מיוחדת ויוצאת דופן." בנוגע למנדט שקיבל מדיסני אמר הורן: "אייגר אמר - 'רק תעשה סרטים טובים."'
אז איך מגדירים בכלל סרט של דיסני?

במהלך כהונתו המוצלחת בת 12 השנים בוורנר היה הורן אחראי לשוברי קופות כ"הארי פוטר," "שר הטבעות," סדרת "באטמן" המחודשת ו"צ'רלי בממלכת השוקולד." מנהל האולפנים החדש של דיסני
תחזק בוורנר מערכות יחסים צמודות עם טאלנטים יצירתיים לא פשוטים כקלינט איסטווד ומחברת "הארי פוטר" ג'יי קיי רולינג - ניסיון שישרת אותו היטב בהתמודדות עם דמויות גדולות מהחיים כמו ג'רי ברוקהיימר, סטיבן ספילברג והגורו האמנותי של אולפני האנימציה של דיסני ג'ון לסטר.

ברוקהיימר קיבל את החדשות על מינויו של הורן בעת צילומי "הפרש הבודד," גרסה חיה של סדרת הרדיו המפורסמת שמיועדת

לעלות לאקרנים ב.2013- "בחירה נהדרת," אמר ברוקהיימר, "הוא ניהל אולפן גדול במשך שנים והצליח מאוד. הוא מבין קולנוע ומכיר את התעשייה."

הורן ידוע בהעדפתו לסרטים מכובדים יותר. הוא השקיע יותר זמן ב"הארי פוטר" וב"תזיזו ת'רגליים" המונפש מאשר בהומור למבוגרים של "בדרך לחתונה עוצרים בווגאס," העדפה שתשתלב היטב במותג לכל המשפחה של דיסני. וולט דיסני אמר פעם שסרטיו אינם לילדים אלא "לילד שבתוך כל אחד מאיתנו." אך לאחרונה האולפן לא מצליח להגדיר מהו סרט דיסני מודרני לנוכח השינויים בטעם הקהל והסרטים הדומים של אולפני פיקסאר ומארוול של דיסני.

אולם דיסני בלוס אנג'לס. מנהל האולפנים החדש של דיסני תחזק בוורנר מערכות יחסים עם טאלנטים לא פשוטים

כאשר נשאל בכנס של תעשיית הקולנוע "מהו סרט דיסני"? ענה מנהל ההפקות של החברה שון ביילי: "זאת לא שאלה פשוטה." לאותה השאלה ענה הורן ביום חמישי האחרון: "אני עדיין לא חש בנוח להגדיר סרט דיסני. זה יהיה יומרני מצדי." בידור לכל המשפחה, הוסיף, הוא העיקרון המנחה - "לא נעשה סרט אימה למבוגרים."

הסרטים המתוכננים של דיסני משקפים את הישענותו של האולפן על מותגים מוכרים. נוסף ל"פרש הבודד" כולל התפריט לשנה הקרובה את "עוץ: הגדול מכולם," סרט מקדים ל"הקוסם מארץ עוץ," את סרטי ההמשך של מארוול "איש הברזל "3 ו"ת'ור 2" ואת "אוניברסיטה למפלצות," סרט מקדים ל"מפלצות בע"מ" המונפש.

הורן.
הורן. "בידור לכל המשפחה הוא העיקרון המנחה. לא נעשה סרט אימה" .
  
"העסק שלנו מצליח בחזית האנימציה ובחזית של מארוול," אמר אייגר ביום רביעי בכנס של התעשייה, "אבל התוצאות שלנו בחזית של הסרטים החיים לא עקביות, השנה במיוחד. המטרה היא למצוא מנהלים שיצליחו לייצר תחת הכותר של דיסני סרטים חיים בקביעות."
  
הבחירה בהורן מהווה הודאה בכישלון מינויו של רוס, שבא מחוץ לתעשייה ופיטר רבים ממנהלי ההפקה, השיווק וההפצה של החברה. במקומם מינה רוס אנשים חדשים, חלקם מחוץ לתעשייה, כמו ראש מחלקת השיווק מ' ט' קארני, אשת פרסום מניו-יורק שלא עבדה קודם לכן בתעשיית הקולנוע. מינויו של הורן מסמן חזרה לזן המוכר של מנהלי אולפנים. גם האחריות המוטלת עליו רחבה יותר מזו של קודמו וכוללת סמכות להפקת סרטים מטעם מארוול ופיקסאר. לסטר מפיקסאר יהיה כפוף להורן ולאייגר, ונשיא אולפני מארוול גם הוא יצטרך לדווח להורן ולמנהל מארוול אייק פרלמוטר.

לפני שהצטרף לוורנר היה הורן ממקימי חברת קאסל רוק, שם פיקח כמנכ"ל על הפקתם של הלהיטים ומועמדי האוסקר "כשהארי פגש את סאלי," "בחורים טובים" ו"חומות של תקווה." הורן שימש גם כנשיא ומנכ"ל של חברת פוקס המאה ה20- ושל אמבסי קומיוניקיישנז.

בואו להמשיך לדבר על זה בפורום בורסה ושוק ההון-
כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

מדורים

  

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים