איתכם באבלות ובשמחות: הבנק יודע עליכם הכל ומרוויח מזה

הכלים הטכנולוגיים שבהם משתמשים הבנקים וחברות השירות מאפשרים להם למפות את החיים שלכם באופן כמעט מלא - מהמזון שאתם צורכים בסופרמרקט ועד חיי המשפחה האינטימיים שלכם

מורן רייכמן | 10/6/2012 17:59 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
"נניח שרואים שקצבת ילדים נכנסה בפעם הראשונה לחשבון. הבנק יחכה כמה חודשים, ואחרי שיראה שהקצבאות ממשיכות להיכנס יציע ללקוח תוכניות חיסכון והלוואות שמיועדות להורים צעירים. אחרי 13 שנה הוא יידע להציע הלוואה לבר מצווה". כך תיאר ל-עסקים גורם בענף השיווק את שיטות השיווק של הבנקים.

הכלים הטכנולוגיים החדשים מאפשרים לחברות לנתח את צורכי הלקוח כדי לתת לו את ההצעה הרלוונטית בזמן המדויק. לדברי האיש, גם חברות סלולר ורשתות השיווק משתמשות בשיטות אלה, אך בבנקים מצוי המידע הרב ביותר על הלקוח ולכן הכלים שברשותם הם המתקדמים ביותר.

הגורם, שהעדיף לא להיחשף, ביקש להגן על האמצעים השיווקיים. "נכון שכולם עושים את זה כדי להרוויח כסף, אבל מנגד, לא מבזבזים ללקוח את הזמן על הצעות לא רלוונטיות בעבורו".
''אם רואים הפקדה מסיבית של צ'קים לחשבון והגיל מתאים, מבינים שהלקוח התחתן''

מתברר שהבנק יודע לגלות רגישות במקרים מסוימים. "אם בחשבון משותף נפטר אחד מבני הזוג, הלקוח יירד מכל רשימות המבצעים ולא יתקשרו אליו מהבנק", אומר הגורם. הבנק יודע להשתתף גם בשמחות של לקוחותיו: "אם רואים הפקדה מסיבית של צ'קים לחשבון והגיל מתאים, מבינים שהלקוח התחתן. במצב כזה יודעים להציע לו לדוגמה תנאים

אטרקטיביים לחשבון משותף או הלוואה לירח דבש".

גם אם המשכורת החודשית הפסיקה להיכנס, הבנק יידע להגיב בהתאם ולהקטין את מסגרת החשבון, ולהציע מוצרים מתאימים. לדברי הגורם, "פיצ'ר נוסף מאפשר לבנק לדעת מתי הופקדו לחשבון דמי אבטלה, ולהבין שהלקוח פוטר. גם למקרה כזה יש קבוצת מוצרים מתאימה שמוצעת לו".

חברות הסלולר לא סומכות על המוקדנים

הבנקים הם לא היחידים שמשתמשים בכלים אלה. חברות הסלולר לא סומכות על המוקדנים שיידעו להגיב לכל התפתחות, והן בין החברות שבהן כלי השיווק האלה נפוצים. "אם לקוח התקשר לחברת הסלולר ובירר פעמיים או 3 פעמים את מצב החשבון, החברה מבינה שהוא רגיש למחיר ותציע לו מבצעים בהתאם. אם הלקוח התלונן על תקלות, אז יתקשרו אליו מהחברה "ללטף" אותו קצת, כדי שירגיש חשוב ושלחברה אכפת ממנו", תיאר הגורם.

רשתות השיווק גם הן נעזרות בשיטות האלה, ומנסות למנף את הידע על הרגלי הקנייה שלנו. לדברי האיש, השימוש במידע מתחיל מדברים פשוטים, כמו להציע מבצעים על חיתולים ללקוח שהחל לרכוש מזון תינוקות. "דוגמה מורכבת יותר היא נשים שרוכשות אוכל מוכן לילדים, אז יידעו להציע להן מוצרים לאמהות עובדות. כך גם לקוח צמחוני יקבל הצעות מתאימות".

המילה האחרונה בתחום, שנכנסת בימים אלה לחברות הסלולר, היא ניתוח בזמן אמת. "כיום לחברות יש מידע רלוונטי לאתמול", מסביר הגורם. הכלים החדשים מאפשרים למערכת להתחשב גם בפנייה הנוכחית של הלקוח, ומנחות את המוקדן בהתאם. "לדוגמה, אם לקוח מתקשר לבנק ומבקש הלוואה של 50 אלף שקל, אז המערכת מיד תקפיץ למוקדן הצעות רלוונטיות שמתחשבות במידע החדש. השאיפה היא לצמצם למינימום את התלות ברמה של המוקדן הספציפי, ולהגדיל את השליטה של המערכת בשיחה".

כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

מדורים

  

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים