דלק מוטורס: מוזילים גם את אופנועי ב.מ.וו בעשרות אחוזים
בשחזור מהלך הוזלת רכבי היוקרה של החברה מתחילת השנה, הודיעה היבואנית על מהפך במחירים. גיל אגמון, המנכ"ל ובעל השליטה בדלק מוטורס: "הפסקנו כמעט לחלוטין את היבוא האישי של מכוניות ב.מ.וו. מחו"ל ונעשה זאת גם באופנועים"
ועדת זליכה להגברת התחרותיות בענף הרכב, לידיעות נוספות:
- ועדת זליכה מאיימת לחולל רעידת אדמה בענף הרכב הישראלי
- שר התחבורה מינה ועדה ליישום המלצות 'ועדת זליכה'
- הערכה: הממונה על ההגבלים יאשר השבוע את עיסקת ב.מ.וו
- כץ מינה את זליכה לגבש המלצות להגברת התחרותיות בענף הרכב

אופנוע במוו. ההוזלה חלה על כל הדגמים ששווקו עד כה בישראל ונעה בין 2,000 ל-37,000 שקל במוו יח''צ
היום, מעט יותר מחצי שנה לאחר תחילת פעילות היבוא בפועל של ב.מ.וו. ומיני מכריזה דלק על הוזלה של עד עשרות אחוזים במחירי חלק מדגמי האופנועים. בכך משחזרת דלק מוטורס מהלך דומה שלה מתחילת השנה בשוק מכוניות היוקרה, אשר גרם כבר להוזלה בפועל של רוב דגמיה, כמו גם של דגמי המתחרים.
כך, לדוגמא, אופנוע הדגל של החברה, K1600GTL, אשר נמכר ברמת האיבזור הגבוהה שלו תמורת 236 אלף שקל, יוצע מעכשיו תמורת 199,000 שקל.
דגם R1200GS, שנמכר בגרסת הבסיס שלו תמורת 163 אלף שקל מוצע מכעשיו תמורת 145 אלף שקל.
אופנוע הסופר-ספורט של ב.מ.וו, S1000RR , אשר הוצע עד כה תמורת 143,000 שקל, מוצע מעתה תמורת 128,000 שקל, ומחירו של דגם ה-F800GS הוזל מ-120,000 שקל ל-99,000 שקל.
הוזלת מחירי דגמי ב.מ.וו. חלה על כל הדגמים ששווקו עד כה בישראל ונעה בין 2,000 ל-37,000 שקל, ואילו דגמים עתידיים של החברה ישווקו בארץ "במחיר תחרותי", כך מבטיחים בחברה.
כך, למשל, הקטנוע הגדול החדש של ב.מ.וו, C600/650, צפוי לעלות כאלף שקל יותר מאשר יאמאהא טי-מאקס שבו הוא מתחרה, למרות נתונים תיאורטיים טובים בהרבה.
גיל אגמון, המנכ"ל ובעל השליטה בדלק מוטורס אמר היום שמהפך המחירים שהחברה ביצעה בתחילת השנה בדגמי המכוניות של ב.מ.וו. הפסיק כמעט לחלוטין את היבוא האישי של מכוניות ב.מ.וו. מחו"ל.
"אף אחד לא יכול להתחרות בדלק מוטורס במחיר", אמר אגמון, "אלא אם הוא מרמה את המכס, אבל זאת כבר בעיה שמדינת ישראל צריכה להתמודד איתה ולא דלק מוטורס".
הצעד מוכיח את חוסר ההבנה של ועדת זליכה
הפחתת המחירים שביצעה דלק מוטורס מוטטה לפחות שתיים מהנחות היסוד שעומדות בבסיס מסקנותיה של 'ועדת זליכה' אשר מונתה כדי לגבש דרכים להגברת התחרותיות בשוק הרכב הישראלי.
העובדה היא שמחירי דגמי ב.מ.וו. תחת דלק מוטורס נמוכים משמעותית ממחיריהם לפני שקמור רכב נרכשה על-ידיה, מה שמוכיח שריבוי זיכיונות יבוא תחת גג אחד משפר, בתנאים המתאימים, את המחיר ללקוח ולא להיפך.
עובדה נוספת היא שיבוא
אישי של מכוניות יכול להשתלם כלכלית רק במקרים שבהם יבואן הרכב "גוזר קופון" מוגזם, או כאשר היבואן האישי מרמה את שלטונות המס.
כזכור, שר התחבורה אשר אימץ את המלצותיה של ועדת זליכה פועל במרץ כדי להקל על היבוא האישי של כלי רכב לישראל, למרות שלמשרדו אין את כח האדם המקצועי שיכול לפקח כראוי על מצבם של כלי הרכב שייובאו או על האיתנות הכלכלית של העוסקים ביבוא בפועל של כלי הרכב.

אופנוע במוו. למשרד התחבורה אין את כח האדם המקצועי שיכול לפקח כראוי על מצבם של כלי הרכב שייובאו
יח''צ במוו