החל מספטמבר: בדיקות זיהום אוויר מחמירות בטסט השנתי
התקנות שאישר אתמול השר להגנת הסביבה גלעד ארדן יחייבו בדיקה מקיפה יותר של הזיהום שפולטים רכבים המונעים בדיזל או בבנזין שיוצרו לפני 1995
תחום התחבורה נחשב כיום לתחום הבעייתי ביותר בסוגיית זיהום האוויר בישראל. בעוד מפעלי תעשייה מפוקחים בחומרה יחסית, בעיקר לנוכח חוק אוויר נקי שאושר רשמית בשנה שעברה, הרי שזיהום אוויר מכלי תחבורה נותר הגורם הכי משמעותי והכי פחות מפוקח עד כה.
במשרד ציינו כי החל מחודש ספטמבר הקרוב ייבדקו כל הרכבים המונעים בדיזל ובבנזיןשיוצרו לפני 1995 בחומרה ובדיוק. כלי הרכב ייבדקו בהתאם לערכי הסף שקבע יצרן הרכב בעבור כל דגם בנפרד, כפי שמקובל במדינות המתקדמות בתחום באירופה. כמו כן הוחמרו הדרישות כלפי כלי רכב הנעים בכביש ופולטים עשן שחור.
עד היום נערכו שיטות בדיקה שונות לרכבי בנזין ודיזל. במשרד ציינו כי שיטות אלה אינן מדויקות ומכוני הרישוי אינם מיישמים אותן באשר לכל כלי
הרכב. יתרה מזאת, הן אינן תואמות את המקובל באירופה.
"בעקבות השינוי תהיה בדיקת כלי הרכב מדויקת יותר ותצמצם משמעותית את כמות כלי הרכב המזהמים העוברים בהצלחה את הבדיקה וממשיכים לנוע בכבישים, וזו המגמה כבר כיום. יישום התקנות החדשות צפוי להוביל לצמצום כלי הרכב המזהמים הנוסעים בכבישים ולשיפור איכות האוויר בישראל", אומרים במשרד להגנת הסביבה.

בדיקת רכב. בספטמבר יכנסו התקנות החדשות.
רענן כהן