ארגון אמון הציבור משיק גוף ליישוב מחלוקות קטנות

המוסד הארצי ליישוב מחלוקות נועד ליצור זירת שיח חדשה שמאפשרת לצרכן ולעסק לפתור מחלוקת מבלי להיכנס להליך משפטי ארוך ומייגע

נורית קדוש | 26/6/2012 9:00 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
על רקע ריבוי מחלוקות בין צרכנים לבין בעלי עסקים, העוסקות בסכומים שאין בהם די לפנייה לבית המשפט, הקים אתמול ארגון אמון הציבור את "המוסד הארצי ליישוב מחלוקות".
גלית אבישי. לפתור סכסוכים במהרה
גלית אבישי. לפתור סכסוכים במהרה יח''צ, מועצה לצרכנות, עיבוד מחשב
 
אמון הציבור מטפל בעשרות אלפי תלונות מדי שנה בשנה, אולם כ-30% מהתלונות מציגות מחלוקות הנוגעות לעובדות המקרה או לגובה הפיצוי. הצרכן נאלץ לפנות למערכת המשפטית, אך מרבית הצרכנים מוותרים על מיצוי ההליכים בשל החשש להיגרר להליך ארוך, יקר ומייגע.

המוסד החדש נועד ליצור זירת שיח חדשה שמאפשרת לצרכן ולעסק ליישב את המחלוקת מבלי להיכנס להליך משפטי. במסגרת המוסד יוצעו 3 כלים ליישוב מחלוקת - הליך גישורי, בוררות ופתרון מומחה.

כדי להקל
על הציבור לעשות שימוש בכלי יוכלו הצרכן והעסק לבחור הליך יישוב מחלוקות מקוון או פרונטלי. המוסד יקיים הליכים במגוון נושאים: בריאות, צרכנות, ביטוח, דיני עבודה, הגנה על פרטיות ועוד.

לדברי גלית אבישי, מנכלי"ת ארגון אמון הציבור, "דווקא עיסקאות שגרתיות מלוות לא פעם בתסכול ובחוסר אמון, ובהיעדר מנגנוני שיח מתאימים מרבית המקרים לא זוכים לפתרון. מציאות זו תשתנה מהותית עם כינון המוסד".

פרופ' אסא כשר, יו"ר המועצה הציבורית של המוסד הארצי ליישוב מחלוקות, אמרי כי "חלק מובנה מהשפה המשפטית הם מונחים של ניצחון הפסד - עבריינות וענישה, אך קיים טווח רחב של בעיות ומחלוקות ששפה זו אינה הכרחית לשימוש בו".
בואו להמשיך לדבר על זה בפורום צרכנות-
כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

מדורים

  

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים