משרד האוצר מקדם מהלך להוזלת פרמיית ביטוח החובה של הרכב
לפי ההצעה, לצורך קביעת הפרמיה ישקללו חברות הביטוח גם משתנים הקשורים באביזרי בטיחות. החיסכון הצפוי לנהגים: 150 מיליון שקל

רכב בנסיעה. הוזלת ביטוח החובה תלויה באישור הכנסת צילום: רונן טופלברג.
חברות הביטוח רשאיות כיום לקבוע את מחיר ביטוח החובה לרכב רק לפי משתנים הכוללים את אופן השימוש, סוג בעלות הרכב, נפח המנוע, כריות אוויר וכן גיל, ותק, מין, מספר תאונות ושלילות רישיון. על מנת לבחון את הערך הכלכלי של אביזרי הבטיחות לרכב ערך הממונה על שוק ההון, הביטוח והחיסכון עודד שריג תהליך בחינה בשיתוף הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים ועמותת אור ירוק. נמצא כי יש להרחיב את המשתנים לתמחור ביטוח החובה כדי לשקף התפתחויות טכנולוגיות ולעודד שימוש במערכות בטיחות חדשות.
הוספת המשתנים תגדיל את התמריץ לשימוש באביזרי בטיחות, תגביר את הבטיחות בדרכים, ולהערכת האוצר יש לה פוטנציאל להפחתת דמי ביטוח החובה הנגבים מכלל הציבור בכ-150 מיליון שקל בשנה. בין אביזרי הבטיחות הרלוונטיים ישנם מערכת לבקרת יציבות, מערכת למניעה של נעילת גלגלים, מערכת התרעה על אישמירת מרחק ומערכת התרעה על סטייה מנתיב, וכמו כן ישוקללו קריטריונים כמו סוג ההנעה )אם הרכב מונע בבנזין, בדיזל, בגז או בחשמל( וכוח סוס.
בואו להמשיך לדבר על זה בפורום צרכנות-
