מאז המשבר ב-2008: ירידה של 30% בגובה הקנייה הממוצעת בכרטיס אשראי

מאז המחאה החברתית נרשמה צניחה של 7%. מנכ"ל גמא ניהול וסליקה אריאל גנוט: "מקור הירידה הוא בזהירות צרכנית ובהוזלה של מוצרים"

נורית קדוש | 4/7/2012 8:29 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
מאז המשבר הכלכלי של 2008 צמצמו הצרכנים בישראל את ההוצאה ב-30%, כך עולה מניתוח גובה הקנייה הממוצע של 16 מיליון עיסקאות שסלקה חברת גמא ניהול וסליקה. מאז המחאה החברתית חלה ירידה של 7% בגובה הקנייה הממוצעת בכרטיסי אשראי. 
כרטיסי אשראי. קונים פחות.
כרטיסי אשראי. קונים פחות. SXC


במחצית הראשונה של 2010 עמד סכום הקנייה הממוצע בכרטיס אשראי על 479 שקל, ב-2011 הוא ירד ל-452 שקל ובמחצית הראשונה של 2012 ל-420 שקל בלבד.

הירידה באה לידי ביטוי כמעט בכל התחומים. בענף המזון חלה ירידה מ-195 שקל לקנייה ממוצעת במחצית הראשונה של 2010 ל-190 שקל במחצית 2012. בענף התקשורת ירד
הסכום באותה התקופה מ-952 שקל ל-880 שקל . בתחום האופנה, שנהנה מתחרות גוברת בזכות כניסת רשתות חדשות מחו"ל, נרשמה ירידה מ-248 שקל ב-2010 ל-229 שקל ב-2012. על ריהוט הוציאו הצרכנים השנה 2,448 שקל בקנייה ממוצעת לעומת 2,904 שקל ב-2010.

הקטגוריה היחידה שההוצאה גדלה בה היא כלי מוזיקה - היא צמחה ל-567 שקל השנה לעומת 518 שקל לפני שנתיים.

מנכ"ל גמא אריאל גנוט גורס כי "המשבר והמחאה החברתית הביאו לירידה בקנייה בכרטיס אשראי. מקור הירידה הוא בזהירות צרכנית ובהוזלה של מוצרים ושירותים כתגובה של העסקים למיתון אפשרי".

בואו להמשיך לדבר על זה בפורום צרכנות-
כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

מדורים

  

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים