לופטהנזה במו"מ עם התע"א לרכישת מערכת להסעת מטוסים
המערכת, המכונה טאקסיבוט, צפויה לחסוך בעלויות שריפת הדלק של המטוסים בזמן שהם מחכים לטיסה, בהיקף מיליוני דולרים בשנה ולצמצם את הפגיעה באיכות הסביבה

מטוס של חברת לופטהנזה. ההסכם יחסוך מיליוני דולרים. יחצ
הטאקסיבוט, אשר פותחה על ידי תע"א ביחד עם יצרנית המטוסים האמריקאית איירבוס, נותנת מענה ללחץ ההולך וגובר מצד ממשלות על חברות התעופה, לצמצם את הפגיעה באיכות הסביבה. כיום מנועי מטוסים אינם מתאימים לנסיעה על קרקע אלא לטיסה ולכן כשהם אינם משמשים למטרה זו אלא לנסיעה רגילה על שטח, הם
שורפים דלק ברמות גבוהות של אלפי ליטרים בדקות ספורות. לעומת זאת הטאקסיבוט שמותאם לנסיעה על קרקע, צורך רק 25-30 ליטר דלק באותו טווח זמן ובכך חוסך לחברות הטיסה דלק במיליוני דולרים מדי שנה.
ראש הפרויקט בתע"א, רן ברייר, אמר למעריב עסקים כי בהתאמה לצמצום הצריכה בדלק, כך גם הפגיעה באיכות הסביבה מצטמצמת באופן ניכר. לדבריו "מנועי מטוס גדול על הקרקע פולטים 3.2 טון של דו-תחמוצת פחמן בכ-20 דקות, בעוד הטאקסיבוט פולט פחות מ- 60 קילוגרם".
סמנכ"ל הפיתוח העסקי בתע"א, יהושע אלדר, הוסיף ואמר כי "כל חברות התעופה הגדולות מכירות בצורך במערכת החדשה, שכן היא מאפשרת חיסכון משמעותי בעלויות ומאפשרת עמידה בדרישות החדשות של המדינות בהן הן פועלות, לשמירה על איכות הסביבה ובכך חוסכת לחברות קנסות".