בית הדין הורה לטייסי אל על לשוב לעבודה סדירה
בית הדין קבע כי עד לדיון במעמד שני הצדדים ב-17 לחודש הטייסים יעבדו כרגיל כפי שנהוג בתקופות העומס. החברה: "נציג הטייסים ביצע על דעת עצמו עיצומים". הטייסים: "אנו קוראים למנכ"ל ולבעלי המניות לא לברוח מאחריות"

מטוס אל על. בינתיים אין עיצומים ברקאי וולפסון
אל על פנתה היום (ג') לבית הדין האזורי לעבודה כדי שיתערב בסכסוך שנוצר בין ההנהלה לטייסי החברה. כזכור יו"ר ועד טייסי אל על הודיע כי השיחות עם ההנהלה כשלו והתריע כי הוא צופה שיבושים בטיסות, בשל מחסור בטייסים.
השיבושים לא איחרו להגיע וביום שני בוטלה הטיסה שהייתה מתוכננת לסנט פטרסבורג, שכן לא היה בה טייס משנה. יש לציין כי למעלה מ-30% מהטיסות של אל על בתקופות העומס אינן מאוישות מראש באנשי צוות בשל מחסור בטייסים.
בהתאם לחוזה העבודה של הטייסים, אסור לחברה להציב קברניט שישמש בטיסה כקצין ראשון (טייס משנה). מכיוון שבמרוצת השנים תמיד היו חסרים קצינים ראשונים, ההנהלה נהגה לפנות אל וועד הטייסים שאישר הצבות של קברניטים כקצינים ראשונים, כדי שהטיסות יוכלו לצאת כמתוכנן.
הנהלת אל על האשימה את הטייסים ואת יו"ר הוועד קברניט ניר צוק, כי הם ביצעו שיבושים על דעת עצמם ללא הסכמת ההסתדרות אולם לדברי נציגי הטייסים, הנהלת החברה
היא האשמה בביטול הטיסה שכן היו טייסים פנויים שהיו מוכנים לצאת לטיסה אולם ההנהלה בחרה שלא לפנות אל הוועד כפי שהיה נהוג עד כה.
ל-nrg מעריב נודע כי קברניטה שאליה פנו לצאת לטיסה הסכימה ואף קיבלה מוועד הטייסים הוראה להתארגן לקראת יציאתה. יתר על כן קברניט הטיסה ישראל לאונוב, העיד בבית המשפט כי הוא המתין לשיחת הטלפון מההנהלה כדי לאשר לאותה קברניטה לצאת לטיסה, אולם איש מהנהלת החברה לא פנה אליו, כפי שהיה נהוג בעבר.
מאל על נמסר בתגובה: "נציג הטייסים בנציגות העובדים, קברניט ניר צוק, ביצע על דעת עצמו פעולות שמשמעותן עיצומים אשר כתוצאה מהן לא התייצבו מספר טייסים לעבודתם ונאלצנו לבטל אתמול את הטיסות ללנינגרד וממנה. בצר לנו, פנתה אל על לבית הדין האזורי לעבודה בתל אביב, שקיבל את טענות במלואן והורה לטייסים לשוב לעבודה סדירה".
ועד הטייסים וקברניט ניר צוק מסרו: "היחידים שפעלו תמיד ופועלים גם עכשיו באחריות ולויאליות לאל על הם טייסי החברה ועובדיה. לצערנו הרב ההנהלה הנוכחית ובעלי המניות שגוזלים את החברה מזה שנים ארוכות הביאו אותה לסף התהום. אנו קוראים למנכ"ל ולבעלי המניות לא לברוח מאחריות להתעשת במהרה ולהוביל את המוביל הלאומי לעתיד טוב יותר לטובת העובדים והציבור בישראל".