עונת הדוחות בארה"ב: אל תקנו לפני הודעה דרמטית, לכו עם מגמת השוק
דודו רוז מסימפל טרייד ממליץ למשקיע הקטן לא להמר לפני הודעות דרמטיות או דוחות: "זו אחת הטעויות של סוחרים חדשים"

ברוקרים בוול סטריט. מחכים להודעות דרמטיות. צילום: איי-פי
ביום שישי האחרון הודיע ג'יי.פי מורגן על תוצאות הפוזיציה שלו, שהביאו להפסדי ענק של 4.5 מיליארד דולר, זאת אף ששמועות מוקדמות דיברו על הפסד של 9 מיליארד דולר. בעקבות ההודעה זינקה מניית הבנק ב-6%. רוז מסמן אירועים דוגמת זה כאירועים דרמטיים בבורסה, בעלי פוטנציאל ליצור רווחי ענק אך גם הפסדים עצומים: "קניית מניות ג'יי.פי מורגן לפני ההודעה היא הימור גדול למשקיע קטן, אני לא ממליץ לפעול ככה."
העצה למשקיע הקטן היא לחכות עד לאחר הודעות דרמטיות, ואז לראות את כיוון השוק בדקות הראשונות או בשעה הראשונה, ולהצטרף למגמה. "בדרך כלל מגמות מסחר שמתפתחות בעקבות הודעות דרמטיות או דוחות כספיים ממשיכות לאורך
יום המסחר, כך שאפשר לנצל את המומנטום," מסביר רוז. מעבר לעצה זו רוז ממליץ על גידור ההפסד, כלומר לקבוע סכום מסוים שהמשקיע מוכן להפסיד, ובנקודה זו תתבצע מכירה אוטומטית.
גם דוחות כספיים בדרך כלל משפיעים על השוק בצורה דרמטית, ויש להיזהר מהשקעה במניה לפני הפרסום. "הציבור חושב שאם החברה מרוויחה אז המניה תעלה, אבל בפועל זה לא מה שקורה," אומר רוז. דוגמה לכך היא מניית גולדמן זאקס, שדיווח ברבעון הקודם על רווח כפול מהרבעון שלפניו והכה את תחזיות הרווח ביותר מ-10%. למרות זאת המניה ירדה ביום המסחר של פרסום הדוח והשלימה ירידה של 5.1% בשבוע המסחר שאחריו.
לדברי רוז, מה שקובע בעיקר הוא התוצאות בפועל ביחס לציפיות השוק. אם חברה הודיעה על הכפלת הרווח אף שהשוק ציפה שתשלש אותו - המניה תרד. דבר נוסף שנגזר מהדוחות הוא ציפיות החברה לרבעון שלאחר מכן, אשר משפיעות על המניה בצורה משמעותית. "בסופו של דבר המשקיע הבודד רוכב על הגלים שיוצר הכסף הגדול, צריך לדעת איך לנצל את הגלים ולא לטבוע בהם," מסכם רוז.
בואו להמשיך לדבר על זה בפורום בורסה ושוק ההון-
