האם גוגל פלוס מנצחת את פייסבוק?
אם חשבתם שפייסבוק היא הרשת החברתית הטובה ביותר, חשבו שוב. מסתבר שהמשתמשים האמריקנים מעדיפים דווקא את מתחרתה, גוגל פלוס
לחלק נרחב מהמשתמשים נדמה כי לא קיימת תחרות אמיתית בין פייסבוק לגוגל פלוס. בעוד שהראשונה מונה למעלה מ-900 מיליון משתמשים, זמינה לציבור הרחב כ-6 שנים (מאז שנפתחה ההרשמה לכלל המשתמשים ב-2006) ומוטמעת במגוון רחב של אתרים ושירותים באינטרנט, גוגל פלוס הושקה לפני כשנה ומכילה 'בסך הכל' כ-250 מיליון משתמשים.
אך כעת, במסגרת סקר שערך אינדקס שביעות רצון הלקוחות האמריקאיים (ACSI) בו בדק את שביעות הרצון
בסקר שערכה, הציגה ACSI כי גוגל פלוס חולקת את המקום הראשון ביחד עם וויקיפדיה, כאשר שתיהן השיגו ניקוד של 78%, המעיד על שביעות הרצון של משתמשיהן. זוהי השנה השניה ברציפות בה ויקיפדיה שומרת על אחוז זה, כאשר שאר הרשתות החברתיות שהשתתפו בסקר חוו ירידה באחוזים.

בעוד שגוגל פלוס שומרת על מקום טוב בראש הטבלה, פייסבוק לא רק מדשדשת מאחור עם ציון של 61%, אלא מדובר בירידה משמעותית לאחר שבשנה שעברה עמדה על 66%. ACSI מוסיפה, כי פייסבוק שברה את שיא הציון הנמוך בקטגוריית המדיה החברתית ונמצאת בחמישיה התחתונה של החברות שנמדדו במסגרת הסקר, ביחד עם לינקדאין בעלת ניקוד של 63% ועם טוויטר, בעלת ניקוד של 64%.
על פי ממצאי הסקר, הירידה המשמעותית מגיעה בעיקר בעקבות חששותיהם של המשתמשים לחדירה לפרטיותם, העובדה שפייסבוק מוסיפה יותר ויותר מודעות ופרסומות לרשת החברתית שלה וכמובן – השינויים המשמעותיים שמציגה לממשק, כאשר השינוי האחרון שהציגה, הטיימליין, לא התקבל בברכה מצד המשתמשים.
בעוד שאין ספק כי הרבה יותר קל לספק כמות קטנה של משתמשים, לגוגל פלוס יש יתרון משמעותי על פני מתחרותיה – אין לה צורך להפיק רווחים מהרשת החברתית שלה, כך שאינה צריכה להטמיע פרסומות או מודעות כלל. אז בפעם הבאה שאתם פותחים את דפדפן האינטרנט שלכם, האם עדיין תגלשו קודם כל לפייסבוק, או שתעדיפו להעניק לגוגל פלוס הזדמנות נוספת?
הכתבה פורסמה לראשונה באתר newsgeek.