חלק מנמל חיפה יהפוך לנמל נוסעים ולצדו מרכז בילוי
המועצה הארצית לתכנון ובנייה אישרה את קידומה של תוכנית חזית הים העירונית לנמל חיפה, המשלבת בין נמל בינלאומי לסחורות, והגעת תיירים לעיר. נשיא לשכות המסחר והתעשייה חיפה: "אסור לפגוע בפעילותו הכלכלית של הנמל"

נמל חיפה. מרכז בילוי ומסחר בדרך צילום: ראובן קסטרו
התוכנית אשר הוכנה ביוזמת עיריית חיפה, תעבור עתה להערות הוועדות המחוזיות והשגות הציבור. אישור התוכנית עורר התלהבות רבה במוסדות העירוניים, רבים סבורים כי "חיפה תיהפך לברצלונה של ישראל בהשקעה של מיליארדי שקלים".
במגזר העסקי גורסים כי כל תוכנית למינוף כלכלת חיפה היא מבורכת ותשפיע לחיוב על כלכלת הצפון כולו. עם זאת, מזהירים אנשי העסקים מפני מצב שבו ההתלהבות למימוש התוכנית תיפגע בפעילותו של הכלכלית של נמל חיפה.
"גיוון הבסיס הכלכלי של העיר וחיזוק משמעותי של ענף התיירות, יכול לתת למשק החיפאי תנופה של ממש, אך אסור שתוכניות כאלה יבלמו את פעילותו של הנמל", אומר נשיא לשכת המסחר והתעשיה חיפה והצפון, ד"ר גד שפר, "פרנסתן של אלפי משפחות בחיפה ובסביבתה תלויה בנמל חיפה ולפגיעה בפעילותו של הנמל יהיו השלכות מרחיקת לכת על עשרות אלפים במעגלים הנוספים".
הוא מוסיף כי "העיר חייבת יסודות איתנים לכלכלתה, רק בדרך זו נוכל ליצור מרכז משקי חלופי לגוש דן. לא זה על חשבון זה אלא זה בצד זה. אני מצפה מראשי העיר להילחם בנחישות על הדרוש לפיתוח הנמל, משטחי עורף ועד הקמת נמל המפרץ, בלוח זמנים נכון. החלום שלי הוא שיגידו על ברצלונה שהיא 'חיפה של ספרד', חיפה לא צריכה להיות עיר מבוססת תיירות בלבד".
נמל המכולות הגדול בישראל
נמל חיפה הוא נמל המכולות הגדול בישראל והוא ממשיך בתנופה ורושם שיא כל הזמנים בנמלי ישראל בשינוע מכולות בחצי הראשון של שנת 2012. עלייה משמעותית נרשמה גם בנתחי השוק של נמל חיפה אל מול נמל אשדוד.
נמל חיפה ממשיך לשמור על הבכורה בשינוע מכולות בישראל, ורושם גידול מרשים בחצי השנה הראשונה של שנת 2012 גם
מול נתוני 2011 וגם אל מול נמל אשדוד. בחצי הראשון של 2012 עלה קצב שינוע המכולות בנמל חיפה ב-12% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד.
הנמל נמצא גם בתנופה בתחום התפוקות עם עלייה דרמטית שנרשמה בחודשים האחרונים בקצב פריקת המכולות ונתונים שמציבים את חיפה במקום הראשון בישראל בצמוד לטרמינלים המובילים בעולם.