100 מיליון שקל לשיפור הכבישים ביישובים ערביים
משרד התחבורה ישקיע במוקדי סיכון, ובעיקר בהתקני בטיחות ובסימון כבישים ומעברי חציה ליד בתי ספר

שר התחבורה. ישקיע במוקדי סיכון. נאור רהב
לדברי כץ, הכסף הנוסף יושקע בעיקר במוקדי סיכון, במיוחד בהתקני בטיחות ובסימון כבישים ומעברי חציה ליד בתי ספר. כמו כן יוקמו מעקות בטיחות וגדרות הפרדה בנקודות תורפה בטיחותיות, יוסדרו מדרכות במקומות המהווים סיכון בטיחותי להולכי רגל, יותקנו פסי האטה ומעברי חציה מוגבהים, יוסרו מפגעי בטיחות מצדי הדרכים, יוצבו תמרורי בטיחות מוארים ויונגשו מעברי חציה לנכים. הכספים יועברו לרשויות המקומיות באמצעות חברות מנהלות המבצעות את הפרויקטים.
הבעיות המרכזיות בדרכים
ביישובים הערביים הן תשתיות לקויות ומוזנחות וחינוך לקוי לבטיחות בדרכים. עם זאת, במשרד התחבורה טוענים כי ההשקעה הכספית בשנים האחרונות נותנת את אותותיה וכי מתחילת השנה חלה ירידה של 33% במספר ההרוגים בתאונות הדרכים במגזר הלא יהודי בהשוואה לשנה שעברה- 56 הרוגים לעומת 84 בתקופה המקבילה אשתקד.
השר כץ מסר כי העבודות צפויות להסתיים עד סוף שנת 2012 וכי "התקציב המיוחד נועד להמשיך את מגמת הירידה שנרשמה בחודשים האחרונים בתאונות דרכים במגזר הערבי ולצמצם את מעורבותם של הולכי רגל בתאונות".
משרד התחבורה משקיע בכל שנה כ-200 מיליון שקל בתשתיות הבטיחות העירוניות וכ-250 מיליון שקלבתשתיות הבטיחות הבין-עירוניות.
במשרד מציינים כי בימים אלה מגובשת תוכנית מיוחדת עבור כל רשות מקומית לא יהודית שבה יבוצעו הפרויקטים הבטיחותיים. בתוכנית משתתפים הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, משטרת ישראל והרשויות המקומיות הלא יהודיות.