D&B נכנסת לתחום דירוג האשראי: "לא נופלים מחברות הדירוג"

החברה נכנסת לתחום יצירת דירוג אשראי לחברות פרטיות, בינוניות וקטנות על מנת לשפר את נגישות החברות הקטנות והבינוניות לשוק האשראי הבנקאי והחוץ בנקאי

מורן רייכמן | 9/9/2012 19:18 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
חברת המידע העסקי דן אנד ברדסטריט נכנסת לתחום פעילות חדש – יצירת דירוג אשראי לחברות פרטיות, בינוניות וקטנות. החברות העוסקות בתחום כיום, בין אם חברות דירוג האשראי הגדולות או חברות נוספות, עוסקות בעיקר בניתוח חברות גדולות שנסחרות בבורסה או מנפיקות אג"ח. ב-D&B מבקשים לשפר את נגישות החברות הקטנות והבינוניות לשוק האשראי הבנקאי והחוץ בנקאי. קהל היעד לשירות הן חברות בעלות הכנסות של 5 מיליון שקלים ומעלה, שמהוות כ-10% מהעסקים בישראל.  "במצב בו מצוקת האשראי במשק רק תלך ותחריף, דירוג אשראי יאפשר לחברות המדורגות ולנותני האשראי מבט אחיד, שיצור קבלת החלטות בסביבת וודאות גבוהה יותר", אמר חיים כהן, מנכ"ל דן אנד ברדסטריט.

מהחברה נמסר כי המחיר שישלמו הלקוחות תמורת הדירוג תלוי בהיקף הפעילות של החברות ובמשתנים נוספים, אך הוא בסדר גודל של עשרות אלפי שקלים. לטענת אנשי D&B, מניסיון שנצבר במדינות אחרות, דוגמת הודו, יפן וגרמניה, חברות מדורגות השיגו הפחתה של 0.5%-1% בריבית שהן משלמות תמורת אשראי. בישראל החלה החברה להציע את השירות לפני כחודשיים, ולדברי אנשיה ישנן
מספר חברות שכבר מצויות בהליכי דירוג, אך בחברה סירבו לפרט את מספרן או את זהותן.

"איכות הדירוג שלנו לא נופלת כהוא זה מהדירוג של חברות דירוג האשראי המוכרות", אמר לעסקים צח ברקי, הכלכלן הראשי של דן אנד ברדסטריט. לדבריו, העסקים הקטנים והבינוניים במשק סובלים ממצוקת אשראי, כאשר מצד אחד הבנקים מקשיחים את התנאים, ומצד שני מוסר התשלומים של הלקוחות מדרדר ומספר ימי האשראי מתארכים, דבר שיוצר בעיות תזרימיות בעסקים רבים.

לדברי ברקי, תהליך דירוג האשראי הינו ארוך ומורכב ממספר רבדים ודומה בגישתה לבדיקת נאותות מקיפה. הבדיקה הכוללת ניתוח על פני חמישה רבדים שונים: פיננסי, עסקי, ניהולי, תפעולי ומשפטי. לאורך חמשת הרבדים, נבחנים גורמי הסיכון של המודל העסקי ושל הישות המשפטית באופן ספציפי. "לאחר הניתוח של הדוחות הכספיים, אנליסט שלנו מגיע לעסק, עורך פגישות עם ההנהלה, ואוסף אינפורמציה על הסביבה העסקית בענף, כיווני התפתחות, ניהול הסיכונים בעסק ומידע רלוונטי נוסף", מסביר ברקי. "המוניטין שלנו חשוב לנו, ובשום אופן לא נסכן אותו בהטיית דירוג לטובת הלקוח". אמר.

כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

מדורים

  

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים